ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חוזרים לרצח רבין

בנט עם כאפייה נחשב הסתה? עמית סגל עשה סדר

ב'חדשות 12' התעורר דיון באשר להסתה השוטפת את המדינה ברקע הקמת ממשלת השינוי | עמית סגל הרגיע את רוחות השמאל שטוענת ללא הרף על הסתה מימין. לדבריו בצד השמאלי חייבים להבין שמותר לבקר אותם במסגרת חופש הביטוי מבלי להחשיב זאת להסתה

בנט עם כאפייה נחשב הסתה? עמית סגל עשה סדר
בנט עם כאפיה צילום: מהרשתות החברתיות

עם ההבנה כי ישראל הולכת לממשלת שינוי, הגיעו גם הטענות להסתה סביב השחקנים בגוש השינוי. לבנט, שקד, לפיד ונוספים הוצמדו מאבטחים בעקבות טענות שקיבלו איומים מימין על חייהם.

בתכנית 'שש' עם עודד בן עמי ב'חדשות 12' נפתח דיון בנושא, והפרשן עמית סגל הבהיר כי גם כאן לא קיימת סימטריה. האיומים מימין לשמאל נחשבים יותר מאשר משמאל לימין.

המגיש בן עמי התייחס לפוסטר המחאה, עליו נראה נפתלי בנט עם כאפייה ומעליו כתוב "שקרן". סגל אמר כי מדובר במחאה לגיטימית לכנות אותו שקרן אחרי המהלך הפוליטי שעשה וציין שלא יכול להיות שאת זה מחשיבים להסתה בעוד זה שבנט קורא לנתניהו "מכונת השקרים" - נחשב לגיטימי.

בן עמי ציין כי הקונוטציה של בנט עם כאפייה לצד הכינוי שקרן מזכירה את ימי טרום רצח רבין. סגל התייחס למאמר שכתב העיתונאי ירון אברהם, בו קשר את ההסתה כעת עם ההסתה בשנות ה-90 נגד יצחק רבין, ואמר שהוא חולק על התזה שהציג.

סגל הסביר כי לא ייתכן שלפיד ובוגי יעלון מכנים את נתניהו השכם וערב "בוגד" סביב פרשת הצללות (בה נתניהו לא נאשם כלל), וכן הזכיר שאותו כינוי הוצמד לימים גם לבני גנץ לאחר שחבר לנתניהו.

סגל גם הזכיר שהמשטרה לא נבהלה כאשר אמרו לאבישי בן חיים במהלך ההפגנה בבלפור "נגרור אותך בטנדר אתה בן מוות". "אז לא ראינו שהצמידו לבן חיים אבטחה", טען סגל. כתב המשטרה משה נוסבאום ניסה לסתור את דבריו של סגל, אך האחרון עצר אותו, "לא הפרעתי לך גם כשלא דייקת".

אך מה שהכי הרגיז את סגל הם דבריה של אסתר חיות הבוקר (שני) שטענה שמי שיוצא נגד מערכת המשפט "זורע כאוס". לדברי סגל גם מי שחושב שמותר לבית המשפט לקבוע שצריך להתייחס לחוקי יסוד כחוקה ואז לקבוע מתוך סמכות בלתי מובנת שבאפשרותם לבטל את חוקי היסוד, צריך לדעת לקבל את זה שיש צד שני שחושב אחרת, בלי שנשיאת בית המשפט העליון שאמונה על חופש הביטוי, תטען שהוא "זורע כאוס".

 

נפתלי בנט עמית סגל הסתה כאפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד