כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"איום הולך וגובר"

רוסיה מחזקת את הכוח הצבאי: 20 יחידות חדשות

רוסיה תקים 20 יחידות צבאיות חדשות הקרובות לגבול עם אירופה בתגובה "לאיום ההולך וגובר" מצד נאט"ו | יחידות הצבא במערב רוסיה הזמינו השנה כ-2,000 כלי נשק חדשים

רוסיה מחזקת את הכוח הצבאי: 20 יחידות חדשות
אילוסטרציה צילום: pexels

הצבא הרוסי יקים השנה 20 יחידות חדשות במערב המדינה כדי להתמודד עם "איום הולך וגובר מצד נאט"ו נגד רוסיה", פריסת ספינות מלחמה של נאט"ו ותרגילים של כוחות הברית, הביאו את רוסיה להקים את היחידות החדשות.

שר הביטחון סרגיי שויגו, הודיע על כך בפגישה עם בכירי הצבא וציין כי "מספר גדל והולך של מטוסי קרב, ומפציצים אסטרטגיים אמריקניים מסתובבים סמוך לגבולות רוסיה".

הוא האשים וכינה את הפעולות הללו ש"הורסות את מערכת הביטחון הבינלאומית ומאלצות אותנו לנקוט אמצעי נגד רלוונטיים", הוא אמר כי רוסיה תקים עוד 20 יחידות בצד המערבי של רוסיה עד סוף השנה". וגם שיחידות הצבא במערב רוסיה הזמינו השנה כ-2,000 כלי נשק חדשים.

כזכור, בחודש שעבר הגיעו כוחות גדולים לדרום מערב רוסיה בסמוך לגבול עם אוקראינה, המהלך עורר חששות באוקראינה, ולחץ של מדינות באירופה הביא את מוסקבה להסיג חלק מכוחותיה.

הכל החל כשרוסיה סיפחה את חצי האי קרים בגבול האוקראיני בשנת 2014 בעקבות הדחתו של הנשיא הידידותי של מוסקבה דאז במדינה, רוסיה נתנה סיוע למורדים בדלנים במזרח אוקראינה. למעלה מ-14,000 בני אדם נהרגו בשבע שנות לחימה במזרח אוקראינה.

רוסיה מתכננת תרגילים ותמרונים צבאיים עם כוחות צבא בלארוס - מדינה שנמצאת במתחים עם אירופה. שר החוץ של רוסיה ציין כי ההכנות לתרגילים, שייערכו במשותף עם בלארוס, נמצאות כעת בשלב הסופי והדגיש כי התמרונים הם בעלי "אופי הגנתי בלעדי".

רוסיה אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד