י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הליכוד מערים קושי משפטי

סוף סוף: לפיד צפוי להודיע היום - "עלה בידי"

לאחר קרוב לחודש של עליות ומורדות, בגוש השינוי מעריכים הבוקר כי יו"ר יש עתיד צפוי להודיע לנשיא היום כי "עלה בידו" להרכיב ממשלה | בליכוד לא מניחים לשלטון לחמוק כ"כ בקלות מידיהם ומערימים קשיים משפטיים בניסיון להשיב את המנדט לכנסת

סוף סוף: לפיד צפוי להודיע היום - "עלה בידי"
יאיר לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בגוש השינוי מעריכים כי עוד היום (שלישי) צפוי להודיע יאיר לפיד לבית הנשיא כי עלה בידיו להרכיב ממשלה ולחתור לקראת השבעת ממשלה כבר בימים הקרובים, כשאת התאריך יקבע יושב ראש הכנסת מהליכוד יריב לוין.

בינתיים הליכוד פנה הבוקר לבית הנשיא בטענה כי לפיד צריך לפרט עוד היום איזה ממשלה עלה בידו להקים, כמו כן הציגו בעיה משפטית כי בנט יכהן כראש הממשלה לאחר שיאיר לפיד הוא זה שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה.

"לא ניתן להסתפק בהצהרה לקונית על הרכבת ממשלה כביכול אלא על ח״כ לפיד לפרט", כתבו בליכוד לבית הנשיא ודרשו כי עליהם לפרט "איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי".

"כמו כן", טוען עו״ד ראבלו מטעם הליכוד כי "לפי חוק יסוד הממשלה רק ח״כ יאיר לפיד יכול לכהן ראשון כרה"מ ואין לו שום סמכות להעביר את התפקיד לח"כ נפתלי בנט, עליו לא הוטל תפקיד הרכבת הממשלה".

בליכוד חותרים להעביר את המנדט לכנסת. במטרה למסמס את הרכבת הממשלה והחזרת המנדט לכנסת הם מנסים בכל מחיר להערים קשיים ואף מציינים בפירוש במכתב, "היה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00".

יאיר לפיד הליכוד יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד