כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ממשלת השנאה

ליברמן: "נגד פסקת ההתגברות מסיבה אחת, ש"ס ויהדות התורה"

אביגדור ליברמן, שר האוצר המיועד, השתתף הבוקר בכנס לשכת עורכי הדין והתייחס לשלל הנושאים העומדים על הפרק, הממשלה הצפויה, השנאה לנתניהו, כמו גם הפצת ארס נגד המגזר החרדי "זו אוטונומיה" | לדבריו הוא מתנגד לפסקת ההתגברות כדי שלא תשמש לטובת החרדים

ליברמן: "נגד פסקת ההתגברות מסיבה אחת, ש"ס ויהדות התורה"
אביגדור ליברמן בכנס צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, השתתף הבוקר (שלישי) בכנס לשכת עורכי הדין השנתי שמתקיים באילת, והתייחס לשלל הנושאים העומדים על הפרק, הממשלה הצפויה, השנאה לנתניהו, כמו גם הפצת ארס נגד המגזר החרדי.

בראשית דבריו התייחס ליברמן למאמצים להקים את ממשלת השינוי: "אני סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן, מבחינתי ההסכם סגור. אני יכול להגיד לך שתמיד ברגע האחרון לקראת הסגירה יש ניסיונות לתפוס עוד משהו, זה טבעי. אני מאמין שהיום עם קצת רצון טוב אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא ׳עלה בידי׳".

עוד הוסיף ליברמן: "אמרתי כבר בעבר מקיאוולי (הוגה איטלקי שדגל בהפרדת המוסר מהשלטון) הוא רק תלמיד של נתניהו. כשאני מסתכל על הניסיון המשפטי לטרפד את הממשלה, גם על הודעות יריב לוין שהוא לא יכנס עד שהוא לא יראה הסכמים קואליציוניים, אני מסתכל על הלחץ האלים שמוביל את גורמי הביטחון למסקנה שצריך אבטחה ברמה חמש לשני חברי כנסת מימינה, אני רואה את מה שראינו בגבעת הקפיטול קורה פה היום. אני מאוד מקווה שזה תסריט בלהות".

"אם יש נזק שנתניהו גרם לישראל זה התפוררות החברה הישראלית" תקף ליברמן, וחידד: "מעולם לא ראינו חזית פנימית תוך כדי מלחמה בישראל, כל מה שקורה בדרום עם הבדואים, כל מה שקורה עם המגזר הערבי בצפון, מה שקורה במגזר החרדי. יש למעשה ציבור אחד שמקבל את החוקים ומתנהל בהתאם לנורמות: חילוני, מסורתי, כיפות סרוגות כולם משרתים, עובדים ומשלמים מיסים. כל השאר זו אוטונומיה".

ליברמן המשיך ותקף את נתניהו: "נתניהו הטיף מוסר לכל העולם להשאיר שיקולים אישיים בצד, לו היה זז הצידה הליכוד היה מקים ממשלה מהר מאוד. אין שום סיבה לא להקים ממשלת ימין בלי רוטציה לו נתניהו היה זז. במדינת ישראל אין בחירות אישיות, מפלגת הליכוד קיבלה מיליון קולות והם היו אמורים להרכיב ממשלה. גם בנט, גם סער, הנדל, האוזר כולם עבדו לצידו של נתניהו אף אחד לא מוכן לשמוע ממנו ואף אחד לא מאמין לנתניהו. בנסיבות שנוצרו כולם הצליחו להתעלות מעל הפוליטיקה והמשקעים ולהתגבר על הכול".

שר האוצר המיועד התייחס בנוסף למצב הכלכלי: "הגירעון שלנו 11.6% שזה סכום דמיוני והחוב הכללי טריליון שקל. אם היינו משלמים חובות היו מתפנים כספים לבריאות וחינוך ועוד. להגדיל את הגירעון זה טירוף מוחלט זה יוצר אינפלציה וימוטט את המשק. הדבר הכי חשוב ליצירת צמיחה והגדלת תעסוקה – כל החברות הגדולות שיכולות להגדיל את מקומות העבודה והמועסקים".

"דבר שני – כל אותם מוסדיים להציג להם 50 פרויקטים בתחום התשתיות, תשקיעו את הכסף פה במדינת ישראל. לבחון מחדש את כל נושא החל"ת. תפקיד שר האוצר מבחינתי זה האתגר הכי גדול, שברנו שיאים באבטלה, יש חוב, יש גירעון, התחילה אינפלציה, העלאת מחירים בדיור בפירות בירקות – אני אוהב אתגרים. אני מכיר את המשק הישראל, מכיר את המבנה הממשלתי ואני חושב שעם כל הניסיון שלי זה אתגר עבורי" הוסיף.

ליברמן התייחס בנוסף לשינויים במערכת המשפט: "אני נגד פסקת ההתגברות מסיבה אחת – מי שינצל את זה קודם כל יהיו ש"ס ויהדות התורה. האג׳נדה שלי זה ממשלה מתפקדת, כל שר עוסק בתחום שהוא אמון עליו. אם גדעון סער יהיה שר המשפטים, אני מציע שאף אחד לא יתערב לו בעניינים".

אביגדור ליברמן לשכת עורכי הדין שיח שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד