כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"שיח מתריס"

נתניהו הזהיר מחתימה על הסכם גרעין עם איראן; גנץ תקף

בטקס חילוף ראשי המוסד, ראש הממשלה, אולי תיכף בדימוס, התייחס לקראת האפשרות שייחתם הסכם גרעין עם איראן, ורמז לארה"ב: "בין חיכוך עם ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר" | בתגובה, שר הביטחון בני גנץ תקף: "גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בחדרים הסגורים"

נתניהו הזהיר מחתימה על הסכם גרעין עם איראן; גנץ תקף
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע המתח הפוליטי לקראת הקמת קאולציית השינוי, היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ התעמתו בפומבי, זאת לאור האפשרות הריאלית שיחתם הסכם גרעין עם איראן.

בתחילה, ראש הממשלה נאם בטקס חילופי ראשי מוסד, שבו יוסי כהן מסיים את תפקידו ודוד ברנע נכנס במקומו, והתייחס לסוגיה האיראנית, וטען שאיראן היא האיום הגדול ביותר, וכי ישראל תמשיך להילחם בה.

"האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני", אמר נתניהו והמשיך, "בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית".

"זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף. אתם עושים את זה, דיברנו אתמול על פעולות שנעשו והפעולות האלה חייבות להימשך", פנה אל ראשי המוסד.

נתניהו הוסיף: "אמרתי את הדברים האלה לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן ואמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

"אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר", אמר ראש הממשלה, כשהוא רומז לממשל ביידן.

לאחר מכן, שר הביטחון בני גנץ התייחס לנאומו של נתניהו: "איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל, ועדיין, ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור ברדיוס של 1500 ק"מ מירושלים".

גנץ המשיך: "ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור".

"ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל", סיכם.

בני גנץ בנימין נתניהו איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד