כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אנטישמיות מושתקת

יריות לעבר בית הכנסת; שודדי קברים חיללו בית עלמין

שני אירועים מטרידים באוקראינה, נוספים לרשימת מעשי אנטישמיות במדינה. לעבר חלונות בית כנסת נורו מספר יריות, ושודדי קברים פיזרו שרידים | האירוע האחרון התרחש בחודש שעבר, אך הושתק כדי לא לזרוע פאניקה

יריות לעבר בית הכנסת; שודדי קברים חיללו בית עלמין
שרידי עצמות צילום: מתוך הפייסבוק של אדוארד דולינסקי

שני אירועים מטרידים באוקראינה, התפרסמו בימים האחרונים, לעבר בבית כנסת בעיר קרמנצ'וק נורו יריות, ושודדי קברים פשטו על קבר אחים מתקופת השואה, ופיזרו שרידי אדם.

תוצאות הירי בבית הכנסת של קרמנצ'וק, עיר שנמצאת 200 קילומטרים דרום-מזרחית לקייב, התגלו בתחילת החודש שעבר, אך הקהילה היהודית המקומית דיווחה על כך רק ביום שני האחרון וזאת "על מנת למנוע בהלה בקהילה היהודית בעיר". כך דיווח אתר החדשות Jewish. ru שציטט גורם 'בקהילה היהודית המאוחדת באוקראינה'.

בשני האירועים איש לא נפגע. אתרים יהודיים הושחתו פעמים רבות בקרמנצ'וק בשנים האחרונות. בשנת 2016 הוצת קברו של רב חסידי מקומי. אותו אתר הושחת בשנים 2013, 2014 ו-2015, לפעמים רוססו עליו גם סמלים נאציים. בשנת 2012 ניסו אלמונים להצית את בית הכנסת ובשנת 2009 הותז צבע מעל הבניין.

החילול החמור של בית העלמין קרה בכפר פיקוב, שנמצא 170 קילומטרים מדרום-מערב לקייב. לדברי אדוארד דולינסקי, מנהל הוועד היהודי באוקראינה, "נאצים ומשתפי פעולה מקומיים ירו ביותר מאלף יהודים, כולל נשים וילדים במאי 1942 שם, כעת יש אנשים שאיבדו את אנושיותם ומחפשים זהב בקברם", טען.

חילול קברים אנטישמיות באוקראינה יריות בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד