י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
הוועדה למינוי שופטים

הקשיים במו"מ: שקד מסכימה להצעת הפשרה

שעות לפני פקיעת המנדט של לפיד, עדיין ישנם קשיים במגעים לממשלת השינוי, וביניהם המחלוקת על הכיסא בוועדה למינוי שופטים - כאשר הערב מפורסם כי הונחה פשרה, לפיה תהיה רוטציה בין יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי לבין בכירת 'ימינה' איילת שקד. לפי הדיווח, האחרונה מסכימה להצעה

הקשיים במו"מ: שקד מסכימה להצעת הפשרה
נפתלי בנט/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוץ מהקשים מול מנסור עבאס ורע"מ, בגוש השינוי מתמודדים עם מחלוקות על המקום בוועדה למינוי שופטים, והערב (רביעי) התקבלה הצעת פשרה, במטרה להביא להסכמה בין יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי לבין בכירת 'ימינה' איילת שקד.

על פי ההצעה, השתיים יקיימו רוטציה על המקום בוועדה שתשפיע על מינוי השופטים בשנים הקרובות, כאשר שקד תכהן ראשונה, בזמן שגם שותפה למפלגה בנט יכהן כראש ממשלה.

לאחר שבנט יפנה את מקומו ולפיד יתמנה לתפקיד ראש הממשלה, שקד גם היא תעזוב את הוועדה, ובמקומה תיכנס מרב מיכאלי לשנתיים האחרונות של הכהונה, למרות שחתמה על הסכם קואליציוני, שבו נכתב כי היא תכהן לכל אורך הקדנציה.

שקד לפי שעה מסכימה להצעה, אך בגוש השינוי, שרוצים לסגור מהר את הממשלה, נתקלים בסירובה של מיכאלי, ובשעות הקרובות צפוי לחץ נוסף עליה כן להתפשר.

בתוך כך, ישנו קושי במגעים עם רע"מ בעקבות סירובם של 'ימינה' ו'תקווה חדשה' למספר דרישות, של עבאס, ביניהם ביטול חוק קמניץ, מה שמאיים לפרק את כל היוזמה להרכבת הממשלה.

מרב מיכאלי יאיר לפיד איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד