י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
אידיאולוגי או יחסי ציבור?

מי תכהן ראשונה: המאבק של שקד ומיכאלי

איילת שקד ומרב מיכאלי נאבקות ביניהן מי תכהן ראשונה כנציגת הממשלה בוועדה למינוי שופטים, כשבתקופה זו אמורים להתחלף שופטים בעליון | המאבק אידיאולוגי או סחר ביחסי ציבור?

מי תכהן ראשונה: המאבק של שקד ומיכאלי
פרגוד הבחירות לנשיאות צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כשנותרו שלוש שעות לתום המנדט להרכבת ממשלה שבידי יאיר לפיד, ישנם שני מוקדי מחלוקת שמקשים על סגירת הקצוות.

מחד יש את מנסור עבאס שמתעקש להציג הישג משמעותי בדמות ביטול חוק קמיניץ, אך לפי הדיווחים הוא לא יהווה מכשול בסופו של דבר, גם בגלל שהוא ממש לא מעוניין בבחירות.

מאידך יש את הקרב המרכזי בין ימין ושמאל בסוגיית הוועדה למינוי שופטים. מי שלא מוכנה להתקפל מול איילת שקד ולוותר לה על חברות ראשונה בוועדה מטעם הממשלה היא מרב מיכאלי. שקד הציעה שהיא תכהן ראשונה בוועדה ואחריה תהיה מיכאלי, בגלל שבשנתיים הראשונות אמורים להתחלף שופטים בביהמ"ש העליון ולכן נושא הטיימינג של הכהונה בוועדה כ"כ חשוב למחנה הימין.

מיכאלי התייחסה להצעת הפשרה וכתבה: "הצעתי באה לאחר שויתרתי לגדעון סער מהאגף הימני על תפקיד שר המשפטים, ולאחר שוויתרתי לאיילת שקד על תפקיד שר הפנים. מקווה שחברי גוש הימין יפסיקו לשחק על כסאות ויקימו ממשלה״".

אולם ח"כ איילת שקד השיבה בשלילה להצעה זו ומתעקשת לכהן כשרה החברה בוועדה כבר בתחילת הקדנציה או לכל אורכה.

עיתונאי 'חדשות 12' ירון אברהם רואה את הדברים אחרת לגמרי. לדבריו ההתעקשות האידאולוגית של שקד ומיכאלי נועדה לצרכי יחסי ציבור מהטעם הפשוט שאין להן שום סיבה לסגור עניינים עד שמנסור עבאס אומר כן וחותם. לדבי אברהם ברגע שעבאס יחתום, סוגיית הוועדה למינוי שופטים תסגר "בדקה ורבע".

 

איילת שקד מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד