י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא נשכח ולא נסלח"

בימין זועמים, בשמאל מברכים: "רגע היסטורי"

לאחר שעות מותחות ומורטות עצבים, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ובמחנה השינוי חוגגים "עבודה רבה לפנינו - והעתיד כבר נראה ורוד יותר" | מנגד, בימין תוקפים ומפנים את האש ל'תקווה חדשה' ו'ימינה': "יום עצוב מאוד למדינת ישראל. לא נשכח ולא נסלח"

בימין זועמים, בשמאל מברכים: "רגע היסטורי"
לפיד ובנט לאחר ההסכם צילום: באדיבות המצלם

לראשונה מזה מעל שנתיים, הלילה (בין רביעי לחמישי) יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד התקשר לנשיא המדינה ראובן ריבלין, והודיע לו כי עלה בידו להרכיב ממשלה, זאת אחרי שעות מורטות עצבים.

בתגובה להכרזתו של לפיד, ברחבי הקשת הפוליטית הגיבו: "‏מברך את כל השותפים שלנו לקואליציה החדשה. לחיי הממשלה שבדרך!", הגיב יו"ר 'מרצ' ניצן הורביץ שצפוי לכהן כשר הבריאות, ויו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי שיתפה תמונה עם כיתוב "הצלחנו".

מנגד, בימין תקפו, ויו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר, המקורב לנתניהו, כתב בהודעה שיצאה לתקשורת: "השמאל חוגג אבל זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. בנט, סער ושקד צריכים להתבייש".

"‏תכניסו את זה טוב טוב לראש: נפתלי בנט, איילת שקד, מתן כהנא, ניר אורבך (?), עידית סילמן ואביר קרא. חתומים לראשונה בתולדות ישראל על הסכם קואליציוני יחד עם מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור", צייץ יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'.

יו"ר 'כחול לבן' ושר הביטחון בני גנץ, שנמצא בדרכו לארה"ב, כתב: "זהו לילה של תקווה גדולה. אני מברך את שותפיי לגוש השינוי ומאחל בהצלחה גדולה למדינת ישראל" .

"עלה בידו לייסד בכפר המכבייה את ממשלת השורא, בתמיכת האחים המוסלמים", תקף יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר את לפיד, "בושה שמכרו את היהדות, שמכרו את הכבוד, שמכרו את הנגב. בעצם, מכרו את הכול תמורת כיסא, כבוד ואגו".

חברת הכנסת תמר זנדברג מ'מרצ' צייצה: "‏"עלה בידו". הללויה. בהצלחה לכולנו", גם חבר הכנסת עמר בר לב מ'העבודה' בירך: "‏רגע היסטורי. עבודה רבה לפנינו - והעתיד כבר נראה ורוד יותר".

"עברנו שלב חשוב נוסף, בשעה טובה (מזל טוב נגיד בהשבעה). אני יודע שיש דברים שאתם רוצים לומר, גם אני, אבל זה לא הזמן. יש עוד דרך לעשות עד להשבעת הממשלה. ההגדרה "תרגילים מלוכלכים" הולכת להחוויר לעומת מה שנתניהו מתכוון לבצע בימים הקרובים", מסר חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו'.

נפתלי בנט איילת שקד בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד