כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יוצאים מהקורונה

השר זוכה למחמאות בציבור: "איך עשית את זה"

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק התגאה בהצלחת מבצע החיסונים בבריטניה, ואמר שזו "התוכנית הטובה ביותר שהייתי מעורב בה אי פעם" וזאת על רקע הביקורת שהטיח בו יועצו לשעבר של ראש הממשלה

השר זוכה למחמאות בציבור: "איך עשית את זה"
מאט הנקוק צילום: מתוך הטוויטר שלו

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, לוקח קרדיט על מבצע החיסונים המוצלח בבריטניה. אתמול (רביעי) בכנס על נגיף קורונה באוניברסיטת אוקספורד, אמר השר כי מבצע החיסונים הגדול שהוביל, הציל מעל מיליון אזרחים. הוא גם שיבח את ייצור החיסון המהיר שסייע לכך, מכיוון שלדבריו העבודה על החיסון החלה לפני שזוהה המקרה הראשון בבריטניה.

הוא אמר למשתתפים בכנס באוניברסיטה: "המון אנשים עוצרים אותי ושואלים אותי, איך עשינו את כל זה?", על כך השיב ואמר כי "תוכנית החיסונים בבריטניה הייתה ללא ספק הפרויקט הטוב ביותר שהייתי מעורב בו", ואישר כי 75 אחוזים מהמבוגרים קיבלו נכון לאתמול מנה אחת לפחות של חיסון מפני הנגיף.

הוא סיפר כי נאמר לו שייקח לפחות חמש שנים לפתח חיסון נגד הקורונה בראשית המגיפה. "מי היה מאמין שרק 11 חודשים אחר כך נהיה המדינה הראשונה בעולם עם חיסון קליני מורשה".

כזכור בשבוע שעבר תקף דומיניק קאמינגס, עוזרו האישי לשעבר של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, את מאט הנקוק והאשים אותו בכך ששיקר שוב ושוב, וטען שהוא היה חייב להתפטר בשיא המגיפה בגין "סדרה של שגיאות".

כשנשאל האם הוא לוקח קרדיט על הצלחות אך נמנע מלקחת אחריות על הכישלונות, אמר השר הנקוק: "לא, אני חושב שהגישה הטובה ביותר היא לקחת אחריות על כל הדברים שקורים".

המספר של מקרי קורונה חדשים נכון להיום בבריטניה נמצא מעל 3,000 במשך שבעה ימים רצופים, המדינה דיווחה היום שלישי האחרון על אפס מקרי מוות חדשים לראשונה מאז יולי 2020, ובכך חיזקה את הקריאות לראש הממשלה להתקדם בתוכניות של הסרת כל המגבלות

בריטניה קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד