ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"הוא לא ייכנע"

כך סיקרו בעולם את "הדחתו של המנהיג הישראלי"

כמו בישראל, גם ברחבי העולם מתייחסים בכלי התקשורת לפלונטר הפוליטי שבא לסיומו היחסי עם הצהרת לפיד אמש | בעולם מתייחסים הבוקר בהרחבה להדחת נתניהו מכס השלטון לאחר למעלה מעשור 

כך סיקרו בעולם את "הדחתו של המנהיג הישראלי"
ביבי נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העולם לא נשאר אדיש על הכרזת לפיד אמש שהצליח להרכיב ממשלה, והכותרות היו בהתאם. "מפלגות האופוזיציה בישראל הגיעו להסכמה על הקמת ממשלה, סוף לשלטון נתניהו אחרי 12 שנה".

ה-CNN דווח: "רעידת אדמה בפוליטיקה הישראלית". ה"ניו יורק טיימס": "נתניהו על סף הדחה, המנהיג עם הכי הרבה שנים בתפקיד בישראל, נמצא על סף אובדן כוחו הפוליטי כאשר יריביו חתמו הסכם, יחליף אותו איש אולטרה לאומי, נפתלי בנט".

רשת NBC פרסמה כי "מתנגדי נתניהו חתמו על ממשלה חדשה בישראל להדיח את ראש הממשלה הוותיק".

אתר 'פוליטיקו' דיווח, כי "מתנגדי נתניהו הגיעו להסכם קואליציוני להדחת ראש ממשלת ישראל, ההודעה הדרמטית של מנהיג האופוזיציה יאיר לפיד ושותפו הראשי לקואליציה, נפתלי בנט, הגיעה רגע לפני מועד אחרון לחצות".

אתר DW המדווח בשלל שפות, אנגלית, ערבית, רוסית, גרמנית, כתב "האופוזיציה מכריזה על הקמת ממשלה חלופית ללא נתניהו".

בספרד ציינו הכותרות, כי "ישראל נפרדת מנתניהו עם ממשלת אחדות, בנט ולפיד יצרו קואליציה רב-צבעונית, מגוונת, שהמשותף להן רק התנגדות לראש הממשלה המכהן הכי הרבה שנים בתולדות המדינה. לראשונה מזה 73 שנות קיומה של המדינה".

"מפלגה המייצגת את הפלסטינים בישראל, רע"מ האיסלאמיסטית נמצאת בממשלה" כתב האתר 'אל פריודיקו'.

התקשורת העולמית שאלה את אותה שאלה כמעט בכל שפה אפשרית, "האם זמנו של נתניהו כראש ממשלת ישראל עומד להסתיים?".

אתרים רבים כתבו כי "הספירה לאחור החלה, נתניהו כנראה מסיים".

רשת אל ג'זירה פרסמה כי "ראשי האופוזיציה בישראל מסכימים להקים ממשלה, להחליף את נתניהו, יאיר לפיד אמר לנשיא ישראל שהוא יכול להקים ממשלה שתסיים את שלטונו של בנימין נתניהו לאחר 12 שנים".

סוכנות הידיעות רויטרס, דיווחה, כי "כ-35 דקות לפני המועד האחרון ביום רביעי בחצות אמר יאיר לפיד לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בדוא"ל: "אני מתכבד להודיע ​​לך שהצלחתי להקים ממשלה".

ערוץ פראנס 24 דיווח לצופיו, כי "מתנגדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו ביום רביעי כי הגיעו להסכם להקמת קואליציה חדשה, וסללו את הדרך להדחתו של המנהיג הישראלי הוותיק". באוסטרליה דיווחו, כי "ההסכם של האופוזיציה ישרת את האינטרס של החברה הערבית".

ה'גארדיאן' הבריטי דיווח לקוראיו, כי "מנהיג האופוזיציה הישראלי אמר לנשיא שהוא יכול להקים ממשלה, על פי ההסכם של יאיר לפיד, הפוליטיקאי מהימין הקיצוני נפתלי בנט יחליף את בנימין נתניהו כראש הממשלה".

עוד כתב ה'גארדיאן': "עד להשבעת הממשלה החדשה, נתניהו צפוי להמשיך בניסיונותיו להביא לעריקה של כמה חברי כנסת, כך שללפיד לא יהיה רוב של 61".

ביבי נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד