כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מקלב נשלח במקומו

פרסום ראשון: יו"ר 'יהדות התורה' גפני מחרים את כינוס גוש הימין

כבר לא נאמן לנתניהו?: פגישת ראשי סיעות גוש הימין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה זו, מתקיימת ללא יו"ר יהדות התורה, המותח ביקורת קשה על נתניהו בשיחות סגורות • לשכתו טוענת כי אילוצי לו"ז השאירו את גפני בבני ברק, האם זו הסיבה האמיתית? | הסיפור המלא

פרסום ראשון: יו"ר 'יהדות התורה' גפני מחרים את כינוס גוש הימין
גפני, נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעה זו נועדים בלשכת ראש הממשלה ראשי מפלגות הימין ומועצת יש"ע לישיבה בלשכת ראש הממשלה, ברקע הודעת מחנה השינוי כי 'עלה בידם' להרכיב ממשלה והם חותרים לקראת השבעתה.

המטרה של הפגישה שזימן נתניהו כבר אתמול לפני חצות נועדה להעיר את השטח, ולהגביר את הלחץ בין היתר באמצעות מועצת יש"ע נגד חברי ימינה ותקווה חדשה, בשאיפה כי הלחץ יעשה את שלו וחלקם יתנגדו לממשלה.

גפני דרעי וליצמן אמש\\צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בישיבה שכבר החלה, משתתפים השר אריה דרעי, יעקב ליצמן, בצלאל סמוטריץ׳, אלא שיושב ראש יהדות התורה, משה גפני, מחרים את הישיבה ובמקומו נשלח ללשכת ראש הממשלה סגן השר אורי מקלב, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בלשכת גפני אומרים כי אילוצי לו"ז הם אלה שהשאירו את גפני בבני ברק, למרות שביומן של חבר הכנסת נקבע אירוע בשעה 14:00 במרחק 3 דקות נסיעה מלשכת ראש הממשלה.

גפני עם בנט במליאה אמש\\צילום: ישי ירושלמי

מאז הבחירות מטיח גפני ביקורת על התנהלות ראש הממשלה נתניהו בכך שלא פועל מספיק כדי להקים ממשלת ימין, כך בשיחות סגורות ביקר גפני את ראש הממשלה שלא איפשר להציב מועמד אחר מהליכוד כראש הממשלה במטרה להביא את גדעון סער ונפתלי בנט לממשלת ימין.

כך רק השבוע בראיון ליוסי טיקוצ׳ינסקי ב׳יתד נאמן׳ אמר חבר הכנסת גפני, כי המצב הפוליטי הגיע גם בשל הסיוע של הליכוד לסמוטריץ׳ בבחירות וגם "בגלל שנתניהו לא בא בהתחלה מיד והציע הצעות משמעותיות כמו שדרשנו ממנו אז, זה גרם נזק".

גם סגן השר אורי מקלב העביר ביקורת מרומזת כלפי ראש הממשלה אתמול בראיונות לתקשורת, "בימים האחרונים קיימו סבבי שיחות בין נתניהו לבנט וסער בניסיון להציל את הקואליציה, בשלב שהשיחות עברו מוויכוח ענייני לוויכוח בין-אישי הם הבנו שהסיפור גמור", אמר.

לדבריו, "בניגוד למה שחושבים אמרנו לנתניהו דברים קשים, - לא באיומים אלא כחברים לדרך הם היו שותפים נאמנים לפעמים הרבה יותר מהחברים שלו בליכוד אנחנו לא עשינו מהלכים בליכוד להפילו אך לפעמים צריך לחתוך איבר כדי להגיע לריפוי מושלם, - את נתניהו לא הפילו תוצאות הבחירות אלא משקעים בין אישיים שקיימים בין הצדדים ולכן ככול שנתניהו יהיה בשטח החיבור ביניהם יחזיק מעמד ברגע שהם יחשבו שנתניהו נחלש או יצא מהזירה הם יתפרקו".

משה גפני ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד