כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתום התייעצות

נתניהו מגייס את החרדים להפעיל לחץ על אורבך

בישיבה בין נציגי הסיעות החרדיות לבין ראש הממשלה וראשי מועצת ביהודה ושומרון הוחלט על צעדים להפעלת לחץ על ניר אורבך במטרה שיצביע נגד הממשלה החדשה. נתניהו גם ביקש מהחרדים לארגן עצרת תפילה ומחאה נגד הממשלה המתהווה

נתניהו מגייס את החרדים להפעיל לחץ על אורבך
נתניהו ליצמן ודרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (חמישי) את ראשי סיעות הימין להתייעצות, ברקע הודעת מחנה השינוי אמש (רביעי) כי עלה בידם להרכיב ממשלה והם פועלים להשביעה בימים הקרובים.

במהלך התייעצות שהשתתפו בה יו"ר ש״ס השר אריה דרעי, חבר הכנסת יעקב ליצמן, סגן השר אורי מקלב, יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר וראשי מועצת יש"ע, הוחלט על שורת צעדים.

תחילה התבקשו חברי הכנסת החרדים להפעיל לחץ על ניר אורבך באמצעות קריאות פומביות, והפעלת לחץ מטעם רבנים ואנשים משפיעים במגזר כדי להביא לכך שחה"כ אורבך יישאר בכנסת ולא יתפטר לפי דרישת בנט ויצביע נגד הקמת הממשלה.

בנוסף, שוקלים גוש בימין לקיים הפגנות, כשראש הממשלה הציע כי הציבור החרדי יקיים עצרת תפילה עם גדולי ישראל כדי לעורר את הציבור נגד הקמת ממשלת שתפגע קשות בראש ובראשונה בציבור החרדי.

כבר היום מארגנים בימין עצרת מחאה מול בתיהם של נציגי 'ימינה', במטרה ללחוץ עליהם להצביע נגד ממשלת השינוי. לאחר סיום הפגישה של ראשי הימין, 'הליכוד' שיתף הזמנה להפגנה מול ביתו של ניר אורבך: "היום כולנו מחבקים ומחזקים את ח"כ ניר אורבך", נכתב.

בנוסף, מפלגת 'הציונות הדתית' ארגנה הפגנה גדולה מול ביתה של בכירת 'ימינה' איילת שקד, זאת לאחר כמה שבועות שפעילי ימין מפגינים מתחת לביתה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי חבר הכנסת משה גפני החרים את הישיבה בעקבות זעם על ראש הממשלה שלא פועל מפסיק כדי להקים ממשלת ימין או לכל הפחות למנוע הקמת ממשלת השינוי.

יעקב ליצמן בנימין נתניהו ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד