כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ה'דיילי מייל' על הממשלה בישראל

מגיש לשעבר, לאומן ימני ואיסלאמיסט מנסים להקים ממשלה

בעולם ממשיכים לעקוב בסקרנות אחר ניסיונות הקמת הממשלה בראשות בנט ולפיד ומנסים לשווק לקוראים את המצב, מי הם השחקנים המרכזיים שעשויים להביא לסיום כהונתו של נתניהו אחרי 12 שנות כהונה רצופות

מגיש לשעבר, לאומן ימני ואיסלאמיסט מנסים להקים ממשלה
בנט, לפיד ועבאס צילום: דוברות רע"מ

התקשורת העולמית מסקרת ללא הפסקה את המצב הפוליטי בישראל. ה'דיילי מייל', אשר הינו כלי התקשורת הפופולרי בבריטניה, מדווח לקוראיו, כי "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו החל במאבק על חייו הפוליטיים לאחר שמפלגות יריבות חתמו על הסכם קואליציוני שעשוי לסיים את 12 שנות כהונתו בשלטון".

ה'דיילי מייל' הבריטי מנסה לתת לקוראיו קצת מושגים על מצב הקואליציה הנרקמת בישראל, ומציין מי האנשים שמקימים פה ממשלה. "מארח תוכנית טלוויזיה לשעבר, לאומן ימין ואיסלאמיסט מנסים להקים ממשלה".

"נתניהו צריך לשכנע כמה חברי פרלמנט לערוק כדי להרוס את הרוב שלהם, והוא עובד לצדו של יושב ראש הכנסת שהוא ידידותי שעלול לעכב את תהליך האישור עד 12 יום", הכוונה היא לח"כ יריב לוין שיעשה הכל כדי למנוע את השבעת הממשלה.

ה'דיילי מייל' מצטט "גורם המעורב בשיחות הקואליציה" שאמר כי "הממשלה החדשה תנסה לשמור על קונצנזוס על ידי הימנעות מסוגיות אידאולוגיות, כמו למשל לספח את שטחי הגדה הכבושה שפלסטינים רוצים למדינה. ובעבר תמך בנט בסיפוחים".

"אולי המבחן המיידי ביותר לממשלה החדשה הוא העברת התקציב, נושא שהפיל את הקואליציות בעבר. בשל המבוי הסתום הפוליטי הממושך, ישראל עדיין משתמשת בגרסה של תקציב 2019 שאושר באמצע 2018". כותב ה'דיילי מייל'.

גם למפלגות החרדיות מתייחס ה'דיילי מייל', "יתכנו כמה שינויים תקציביים גדולים מכיוון שהממשלה תהיה ללא מפלגות יהודיות חרדיות המבקשות מימון ממלכתי למוסדות דת".

עוד מתואר בכתבה כי "הממשלה החדשה, אם תושבע, תעמוד בפני אתגרים משמעותיים אחרים. איראן ותהליך השלום עם הפלסטינים, ישראל עומדת בפני חקירת פשעי מלחמה על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, והתאוששות כלכלית בעקבות מגיפת נגיף הקורונה".

ממשלת בנט לפיד מנסור עבאס נפתלי בנט יאיר לפיד דיילי מייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד