כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בהשוואה לאירופה

הנשיא: "האנטישמיות באוקראינה - ברמה הנמוכה ביותר"

לדברי נשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי האנטישמיות במדינתו היא ברמה הנמוכה ביותר באירופה. הנשיא גם הדגיש כי עצם זה שהוא יהודי ומכהן כנשיא מוכיחה את דבריו. "אני מאמין שאני התשובה וההוכחה שאין אנטישמיות באוקראינה"

הנשיא: "האנטישמיות באוקראינה - ברמה הנמוכה ביותר"
וולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

בראיון לכלי התקשורת בגרמניה טען נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, שאין כיום אנטישמיות בארצו. הריאיון, עסק בעיקר בעניינים ביטחוניים מול רוסיה, אך בסופו התייחס הנשיא באופן חריג גם למוצאו היהודי.

הנשיא נשאל אודות מוצאו היהודי ועל כך שיש תעמולה מסוימת לגבי אוקראינה, שהיא מדינה אנטישמית, פשיסטית. האם נתקל בכך בחייו האישיים.

הנשיא השיב: "אני מאמין שאני התשובה וההוכחה שאין אנטישמיות באוקראינה, והיא ברמה הנמוכה ביותר. אין אנשים מושלמים או מקומות מושלמים, אך עובדה היא שהאנטישמיות באוקראינה היא ברמה הנמוכה ביותר בהשוואה לכל מדינה אירופאית אחרת. אני מאמין שאני התשובה".

עוד אמר, כי "אני יודע שאנטישמיות הייתה נפוצה בברית המועצות, זה נכון. אני מכיר סיפורים על קרוביי, אבי, אנשים פחדו מזה, כן, זה היה בהחלט. אבל באוקראינה המודרנית והעצמאית, כל זה השתנה מאד. לכן אני לא חושב שיש לנו את זה. לפעמים יש פרובוקציות, אבל זה קורה בכל מקום".

אנטישמיות באוקראינה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד