כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בתמיכת איראן

ארה"ב דורשת לשחרר יהודי הנמצא בשבי החות'ים

מחלקת המדינה האמריקנית קוראת שוב לשחרורו המידי של יהודי שנמצא בשבי בידי המורדים החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן | בסוף חודש מרץ, אוכלוסיית יהודי תימן הצטמצמה לארבעה גברים קשישים בלבד לאחר שהחות'ים גירשו שלוש משפחות יהודיות למצרים

ארה"ב דורשת לשחרר יהודי הנמצא בשבי החות'ים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

ארצות הברית חזרה אמש (חמישי) על דרישתה כי המורדים החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן ישחררו באופן מידי אסיר יהודי שנכלא מאז שנת 2018.

בראיון ליומון הערבי הפרו-סעודי, אשרק אל-אווסט , אישר דובר משרד החוץ כי הממשל בראשות הנשיא ביידן קורא לשחרורו של לוי מראבי, יהודי בתימן שנכלא לפני ארבע שנים.

מראבי הורשע בסיוע לקבוצה של יהודים שעשו עלייה לישראל בשנת 2016 כשברשותם ספר תורה נדיר, המורדים החות'ים הנתמכים על-ידי איראן ראו בזה "אוצר לאומי גנוב".

נציג משרד החוץ אמר כי ארה"ב העלתה שוב ושוב את מצוקתו של מראבי במועצת הביטחון של האו"ם. הנציג אישר גם את ההצהרה שפרסם שר החוץ לשעבר מייק פומפאו בנובמבר 2020, שקראה לחות'ים "לכבד את חופש הדת, להפסיק לדכא את אוכלוסיית יהודי תימן ולשחרר מיד את לוי מראבי".

ג'ייסון גוברמן - מנכ"ל הפדרציה הספרדית האמריקאית (ASF), אמר ל"אלגמיינר" כי ארה"ב צריכה להיות אגרסיבית יותר בנושא, "משרד החוץ קרא לשחרורו של מראבי, אך זה לא מספיק" אמר גוברמן.

הוא ציין שכאשר יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר נתן שרנסקי נכלא על ידי השלטונות בברית המועצות בשנות השבעים, "ממשלת ארה"ב קבעה לה מדיניות, כי בכל פגישה, ללא קשר לנושא, הם ילחצו על שחרורו".

גוברמן אמר כי "יש להזכיר את המקרה של מראבי באופן דומה בתחילת כל פגישה עם החות'ים, כמו גם במשא ומתן עם המשטר האיראני". כזכור בסוף חודש מרץ, אוכלוסיית יהודי תימן הצטמצמה לארבעה גברים קשישים בלבד, לאחר שהחות'ים גירשו שלוש משפחות יהודיות למצרים.

יהודי תימן המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד