כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע דרישת מחנה השינוי

יו"ר הכנסת: לאחר יום שני אודיע על מועד השבעת הממשלה

ראשי מחנה השינוי דרשו מיו"ר הכנסת יריב לוין לכנס את המליאה ולהודיע כי עלה בידם להרכיב ממשלה | בהודעה שפורסמה בערב שבת הצהיר לוין כי ההודעה תימסר בכנסת ביום שני הקרוב | 24 שעות קודם ההודעה יחוייבו המפלגות המקימות את הקואליציה לפרסם את ההסכמים הקואליצוניים

יו"ר הכנסת: לאחר יום שני אודיע על מועד השבעת הממשלה
יריב לוין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לבקשת ראשי סיעות מחנה השינוי, יושב ראש הכנסת יריב לוין הודיע קודם השבת כי ביום שני הוא יודיע במליאה כי עלה בידו של יאיר לפיד להרכיב ממשלה ולאחר מכן הוא יקבע מועד להשבעה.

בערב שבת מסרו מלשכת יו"ר הכנסת לוין, "בהתאם לסעיף 13 לחוק יסוד: הממשלה, יו"ר הכנסת יודיע במליאת הכנסת את דבר הודעתו של ח"כ לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. הודעת יו"ר הכנסת האמורה תובא בישיבת המליאה שתתקיים ביום שני הקרוב".

במחנה השינוי האשימו את לוין כמי שמעכב את ההשבעה, אלא שבלשכתו מסבירים כי הסיבה שההודעה תושמע במליאה רק בשני היא "בהיותה הישיבה הראשונה של מליאת הכנסת ממועד הודעתו של ח"כ לפיד ליושב ראש הכנסת".

לאחר הודעה ניתנת ליו"ר הכנסת הבחירה לבחור את מועד ההשבעה תוך שבוע ימים, כאשר 24 שעות קודם ההשבעה יש להניח את ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת ולחשוף אותם לציבור.

"לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת למליאת הכנסת ובהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק יסוד הממשלה, יקבע יו"ר הכנסת ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה", נמסר, כך שההשבעה תהיה לא יאוחר ביום שני הבא

יריב לוין השבעת ממשלה הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד