כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מפתיע או שלא

שופר המשטר המצרי מתבטא בחריפות נגד קואליציית השינוי

בסרטון שפורסם בערוץ אל-ערביה המצרי נראים ראשי הסיעות המרכיבים את מחנה השינוי בישראל | מגיש התוכנית תקף את העובדה כי נציג האחים המוסלמים יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שותף לממשלה החדשה הנרקמת בישראל | צפו

שופר המשטר המצרי מתבטא בחריפות נגד קואליציית השינוי
המגיש המצרי צילום: מתוך הסרטון

המגיש המצרי פרסם סרטון שפורסם בערוץ אל-ערביה הפרו סעודי תחת הכותרת: "צפו: נציג האחים המוסלמים בממשלת ישראל מגן על מוחמד מורסי", ותקף את העובדה שיש נציגים של האחים המוסלמים בממשלה החדשה.

המגיש המצרי הפופולארי, עמר אדיב, שמחובר היטב למשטר המצרי, ניתח בתכניתו את הכניסה של רע"מ לממשלה החדשה: "מה שמוזר הוא שלקואליציה הזאת נכנסו אחים מוסלמים, יש סיעה של חברי כנסת ערבים שבראשה יושב איח'ואנגי" (איח'ואנגי זה כינוי לאיש האחים המוסלמים).

רועי קייס מומחה לעולם הערבי ב'כאן 11', מציין כי הסיפור העיקרי הוא שיש ניסיון מצד הציר המצרי - סעודי ושות' להשתמש בעבאס כדי לנגח את האחים המוסלמים ולהגיד "אתם קראתם לנו מנרמלים? עכשיו יש לכם נציג בממשלת ישראל".

מצרים מנסה לאחרונה להיות המדינה המובילה והדומיננטית בכל הנוגע לשיקום עזה, העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח בסוף השבוע כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הורה להחיש את משלוחי הסיוע לשיקום רצועת עזה, וזאת לבקשת יושב-ראש הרשות מחמוד עבאס. כמו-כן דיווח "אל-אהראם" כי בהנחיית היו"ר עבאס, משלחת שרים פלסטיניים צפויה להגיע לקהיר בשבוע הקרוב לתאם עם הרשויות המצריות את עניין השיקום.

ביום שישי דיווחה הטלוויזיה המצרית כי שיירת מהנדסים וציוד בנייה נשלחו לרצועת עזה בהוראת נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, במטרה להתחיל בבנייה מחדש של הרצועה לאחר סבב ההסלמה האחרון. לפי הדיווח, עשרות בולדוזרים, מנופים ומשאיות ועליהן דגל מצרים נשלחו לעזה. צוות של כמה מהנדסים ביקר ברצועה בימים האחרונים בכמה מהאזורים ההרוסים ובחן את ממדי ההרס שנוצר לאחר סבב ההסלמה האחרון.

מצרים האחים המוסלמים מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד