כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מארגן כנס חירום

חברו הקרוב של ביבי מכריז מלחמה נגד בנט

האם נוצרים ידידי ישראל יתמכו בממשלת ישראל החדשה? רבים יתמכו, אך אחד המנהיגים האוונגליסטים הבולטים, חברו של נתניהו הכריז מלחמה על נפתלי בנט | הוא שלח מכתב חריף שבו הוקיע אותו: "אני אלחם בך בכל צעד ושעל" | עוד כתב: "איש קטן ומריר עם אובססיה לפגוע בבנימין נתניהו"

חברו הקרוב של ביבי מכריז מלחמה נגד בנט
בנט עם נתניהו צילום: פלאש90

מייק אוונס, חברו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מארגן ביום שלישי "ועידת חירום" של מנהיגים נוצרים בכנסת, כדי לדון בעתיד הברית הישראלית-אוונגליסטית. התנועה האוונגליסטית היא התנועה הגדולה בעולם שתומכת בישראל, מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, משתייך לקהילה זו.

מייקל דייוויד אוונס הינו ציוני, סופר, עיתונאי, יהודי אמריקאי שעומד בראשם של מספר ארגונים נוצרים פוליטיים בארצות הברית, בהולנד ובישראל שתומכים בישראל.

סיומה של ממשלת נתניהו מגיעה בהלם לכמעט 80 מיליון נוצרים אוונגליסטים פרו-ישראליים החיים בארצות הברית. "בימים האחרונים קיבלתי מיילים והודעות טקסט מודאגות רבות ממנהיגי האוונגליסטים ששואלים אותי מה קורה, ומה ההשלכות של רעידת אדמה הפוליטית עשויות להיות", כתב ג'ואל רוזנברג באתר allisrael news.

עוד כתב: "בגדול, האוונגליסטים זכו לאהוב ולכבד את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן הכי הרבה זמן בתולדות ישראל, לעומת זאת, רובם מעולם לא שמעו על נפתלי בנט, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו ושר הביטחון לשעבר בקבינט של נתניהו, שנראה כי כעת הוא יחליף את נתניהו כראש הממשלה הבא של ישראל".

עוד מציין רוזנברג כי "גם רובם לא שמעו על יאיר לפיד, שר האוצר לשעבר ושר החוץ הנכנס. אבל הם בקרוב ישמעו, אם הם אכן מגיעים לשלטון, שאלה מרכזית אחת היא האם בנט ולפיד יכולים לבנות במהירות יחסים ואמון עם אוונגליסטים אמריקאים - ואוונגליסטים ברחבי העולם - שהם בין בעלי הברית האסטרטגיים החשובים ביותר שיש למדינת ישראל".

"אני מאמין שהתשובה חיובית" הוא כותב. "בעוד שהאוונגליסטים מכבדים ומעריכים מאוד את נתניהו, אהבתם לישראל אינה קשורה לאיש אחד, אלא היא מבוססת על הברית המקראית לברך את ישראל ואת העם היהודי".

"נוצרים כמובן יודעים שבשלב מסוים נתניהו יסיים, אך הם רוצים לברך ולחזק את ישראל לטווח הרחוק בלי קשר למי שנמצא בשלטון".

עם זאת, מנהיג אוונגליסטי אחד בולט בארה"ב על התנגדותו לממשלה בראשות בנט. מייק אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ציון וחבר לשעבר במועצה הייעוץ האוונגליסטי של הבית הלבן בתקופת ממשל טראמפ, הכריז מלחמה על בנט. הוא שלח לבנט מכתב חריף.

אוונס מגנה את ראש הממשלה הנכנס ונשבע כי "אני אלחם בך בכל צעד ושעל".

"איזו אכזבה, התברר שאתה ואני דיברנו בעבר למען ההתיישבות, תמיד חשבתי שבגין הוא הגיבור שלך, קללת את שמו ממש, בושה, בושה, בושה לך. לעולם אל תקרא לעצמך מגן של ציון, אתה לא" כתב אוונס.

"בגדת בעצם העקרונות שדורות נתנו את דמם ומתו עליהם. אתה רוצה להיות יחד עם האחים המוסלמים ושמאלנים. אלוקים ירחם על הנשמה שלך. איש קטן ומריר כזה שהאובססיה שלך לפגוע בבנימין נתניהו שכנעה אותך שפגיעה במדינת ישראל היא סיבה ראויה".

אוונס תקף אותו בעוצמה, "נתתי את חיי לבנות תמיכה אוונגליסטית למדינת ישראל, לא רק עם 77 מיליון ממאמיני, אלא עם יותר מ-20 מנהיגים עולמיים. אני מבטיח לך, אני אלחם בך בכל צעד ושעל, איבדת את תמיכתם של אוונגליסטים במאה אחוז. אני לא יודע איך אפשר לישון בלילה. היה כל כך קל עבורך ללכת עם ממשלה שמרנית. נתנו לך ארבע שנים של ניסים תחת דונלד טראמפ, איזו הערכה אתה מראה לנו? איך אתה מעז".

מייק אוונס סיים את מכתבו במילים קשות, "אני נגעל ממך זה בלשון המעטה, אכפת לך יותר מהאגו הארור שלך ומהמרירות שלך מאשר ממדינת ישראל"

מנגד, בכיר נוצרי אחר, ג'וני מור, מייסד שותף של המועצה האוונגליסטית בבית הלבן ונשיא הקונגרס של מנהיגים נוצרים, אמר כי יתמוך בממשלה החדשה בגלל "האזהרה המקראית מחומש בראשית לברך את ישראל".

אוונס קרא ל"כנס חירום" של מנהיגי האוונגליסטים ביום שלישי בכנסת בשעה 11 בבוקר. נושא הוועידה יהיה לדון ב"פעולות הנדרשות לפיתוח ושימור הברית החשובה בין מדינת ישראל לאוונגליסטים".

ממשלת בנט לפיד נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד