י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נפתלי לא ימני

יועצו של בנט: "גם שרון הואשם בטבח אך בסוף הפך לעושה שלום"

יועצו של נפתלי בנט התראיין לכלי תקשורת בארה"ב וטען כי יו"ר ימינה הולך כעת בדרכו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שהיה איש ימין קיצוני אך הפך ברבות השנים ל"עושה שלום" | על ההסכם עם רע"מ: "הם הסתכלו אחד לשני בעיניים, והחליטו לסמוך האחד על השני" | מעניין

יועצו של בנט: "גם שרון הואשם בטבח אך בסוף הפך לעושה שלום"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון לרשת MSNBC נשאל ג'ורג' בירנבאום יועצו של בנט, ומי שהיה יועצו של ראש הממשלה נתניהו בקדנציה הראשונה שלו, לגבי דעתו של בנט על רע"מ ועל הישיבה עם מפלגה ערבית וכן על דעותיו הפוליטיות וטעם כי בנט למעשה לא בעל דעות ימין.

בנט נשאל על ידי המגיש: "הרי בנט אמר כי הוא לא יישב תחת לפיד בשום מצב, ועל מנסור עבאס הוא אמר שהוא תומך טרור, אז האם בנט היה גזען אז, או שעכשיו הוא ריאלי, מה בדיוק קורה פה".

בירנבאום ענה. "לא זה ולא זה, בנט עושה את מה שעשה אריאל שרון, גם שרון היה נגד שתי מדינות לשני עמים, ואז שינה דעה, גם נתניהו ב-2009 בנאום בר אילן הסכים לשתי מדינות".

המגיש לא וויתר ושאל את בירנבאום, "הרי בנט אמר בפירוש כמה פעמים שהוא לא יסתמך או יישב עם הערבים, למה שמצביע ישראלי בקלפי יאמין לאיזה מילה של בנט, הוא הרי שבר את כל ההבטחות שלו". בירנבאום השיב כי "הם הסתכלו אחד לשני בעיניים, הם החליטו לסמוך אחד על השני, והבינו כי צריך להגיע להסכם לטובת המדינה".

המגיש מאדי חסאן, הזכיר לבירנבאום משפטים גזעניים שאמר בנט בעבר, "אני הרגתי הרבה ערבים, ואין לי בעיה עם זה, בזמן שאתם התנודדתם על עצים, אנחנו בנינו פה מדינה". ג'ורג' ענה שהוא לא שלם עם הדברים הללו. בירנבאום אמר גם כי גם שרון הואשם בטבח סברה ושתילה. אבל בסוף הפך ל"עושה שלום".

בירנבאום כתב באתר 'פוליטיקו', על בנט, "אני מכיר אותו יותר משני עשורים והוא ממושמע, חכם, ויוזם, ומבחינה יסודית רוצה לשפר את חייהם של כל הישראלים, היהודים והערבים". עוד כתב. "הוא לקח סיכון עצום. מצביעיו לא יודו לו על מה שהשיג השבוע, ואם היו מחר בחירות, הנפילה שלו תהיה דרמטית".

"יש דבר אחד בוודאות, הצל של נתניהו יהיה בחודשים הקרובים, כיהנתי כראש הסגל שלו לאחר שנבחר לראשונה לראשות הממשלה, לעולם לא אספיד אותו. הוא הראה שהוא קוסם פוליטי ושורד, הוא לא יעזוב ללא מאבק, ואם הוא יאבד את כסאו, הוא יהיה לוחם חזק באופוזיציה".

כזכור בנט התנגד להצטרף באופן רשמי למחנה התומך בנתניהו, וגם לא הצטרף למחנה אנטי נתניהו, הוא נשאל שאלות על נתניהו באינספור ראיונות, ובכולם התנגד ללחץ "לוותר על הניטרליות הפוליטית שהייתה הנכס האסטרטגי העיקרי שלו".

יועצו ג'ורג' בירנבאום אמר ל'גרוזלם פוסט', כי "תמיד אמרתי לו שהוא צריך להישאר עצמאי ולשמור על האפשרויות שלו פתוחות", בירנבאום, שעזר לנתניהו להיבחר בפעם הראשונה לפני 25 שנה השבוע ועבד בכל בחירות בישראל מאז. אמר "נלחמתי בשיניים כדי לוודא שנפתלי לא יתחייב למחנה כזה או אחר".

"אתה לא יכול לנהל משא ומתן אם אתה מראה את הקלפים שלך," אמר בירנבאום. "הישארות כעצמאי אפשרה לנפתלי לנהל משא ומתן מעמדת כוח" אמר.

בירנבאום, שניהל קמפיינים פוליטיים בעשרות מדינות ברחבי העולם, יודע שבנט הימר על חייו הפוליטיים, "הוא עדה צעד שעלול לפגוע בעתידו הפוליטי" אמר בירנבאום.

נפתלי בנט אריאל שרון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד