כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לא נותנים לנפטרים שקט

אנטישמיות באירופה: בתי קברות הושחתו

האנטישמיות באירופה נמשכת. בשני מקרי ונדליזם הושחתו וחוללו מצבות קברי יהודים ברומניה ובאוקראינה | בשני המקרים עדיין לא נעצרו חשודים

אנטישמיות באירופה: בתי קברות הושחתו
השחתת מצבות באירופה צילום: באדיבות המצלם

בשני אירועים נפרדים הושחתו בתי קברות יהודיים ברומניה ובאוקראינה. המרכז למעקב ולמאבק באנטישמיות ברומניה -MCA דיווח ביום ראשון על אחת התקריות שהתרחשה בעיירה פלוסטי, הממוקמת כ-80 קילומטרים צפונית לבירה בוקרשט. מצבות רבות, חלקן משנת 2009, הופלו וכמה מהן נופצו.

מרכז המעקב העביר ביקורת נוקבת על המצב ובחשבון הפייסבוק שלו תהו: "האם המשטרה הרומנית תודיע שוב, כי מדובר בעבודתם של כמה צעירים חסרי תעסוקה, או אולי של אנשים בעלי מוגבלות שכלית"?.

ביום חמישי האחרון 'הקהילה היהודית המאוחדת' של אוקראינה הודיעה לתקשורת המקומית, כי לפחות 10 מתוך 60 המצבות בבית העלמין היהודי ברדוונקה, כפר במערב אוקראינה בפאתי אוז'גורוד, כמו כן, בבית קברות נוסף, נופצו כמה מצבות. הקהילה היהודית באוזגורוד דיווחה כי האירוע התרחש ביום חמישי, 3 ביוני, בשעות אחר הצהריים.

סוכנות הידיעות היהודית JTA דיווחה, כי בשני האירועים המשטרה יודעת על הוונדליזם, ובשניהם אין חשודים. בבית הקברות היהודי העתיק ביותר משנת 1855 ישנן 60 מצבות.

בשנת 2012, מועצת אירופה, גוף שאינו חלק מהאיחוד האירופי, אימץ החלטה בלתי מחייבת המטילה את האחריות לטיפול בבתי קברות יהודיים על ממשלות לאומיות. ההחלטה התבססה בחלקה על דו"ח לפיו בתי קברות יהודיים פגיעים יותר מבתי קברות אחרים.

בנוסף לוונדליזם קבוע מסיבות אנטישמיות, בתי קברות במזרח אירופה הפכו לאזורי מגורים, גנים ציבוריים, שטחי פנאי, שטחי צבא ואתרי אחסון.

אנטישמיות באירופה חילול מצבות חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד