כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תעמולה אנטישמית

משטרת איטליה עצרה קבוצה ניאו-נאצית שקראה להתקפות 'אנטי-יהודיות'

המשטרה האיטלקית פרסמה כי פעילים נאצים "קיבלו השראה מאידיאולוגיות נאציות אנטישמיות והכחשת שואה, ותאוריות קונספירציה אנטי-יהודיות", ותכננו להפציץ מבנה השייך לכוחות נאט"ו

משטרת איטליה עצרה קבוצה ניאו-נאצית שקראה להתקפות 'אנטי-יהודיות'
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה האיטלקית עצרה קבוצה ניאו-נאצית שהפיצה תעמולה אנטישמית וגזענית ברשתות החברתיות. הקבוצה, המורכבת מ-12 אנשים בגילאים 26 עד 62, היתה פעילה בפייסבוק וברשת החברתית הרוסית VK בשם "אורדין אריו רומנו", כך נמסר נאמר בהודעת משטרת איטליה.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP פרסמה, כי הקבוצה התגבשה בהשראת "אידאולוגיות נאציות, אנטישמיות והכחשת שואה", כמו גם "תיאוריות קונספירציה אנטי-יהודיות". הקבוצה גם היתה בשלבים המוקדמים של תכנון מתקפה נגד מבנה של כוחות נאט"ו, לא דווח איזה מבנה, תוך שימוש בחומרי נפץ תוצרת בית, בעזרתם של כמה נאצים מפורטוגל.

אחת העצורות היא פרנצ'סקה ריזי, בת 39, שנחקרה בעבר בגין חברות בקבוצת ימין קיצוני. על פי הדיווח באתר 'לה רפובליקה', ריזי זכתה בתחרות "מיס היטלר" שארגנה הרשת החברתית VK בשנת 2019.

איטליה היא לא מדינה בה יש תאים ניאו נאצים כמו גרמניה או ספרד, ניאו נאצים פחות מוצאים את מקומם באיטליה. האירוע האחרון הקשור לנאצים במדינה, היה בשנת 2018, אז ניאו-נאצי ירה על 12 מהגרים אפריקאים בעיירה מקרטה, ופצע שישה. המתקפה, שהתרחשה במהלך מערכת בחירות כללית מתוחה, הייתה תגובה לכאורה להרג צעירה איטלקית על ידי סוחר סמים ניגרי.

ניאו נאצים משטרת איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד