ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כך זה יעבוד

האופוזיציונר מציע להקים ממשלת צללים "שתייצג את רוב העם"

אחרי ששמענו על החוק הצרפתי והחוק הנורבגי, הכירו את "ממשלת הצללים הבריטית". ח"כ דומיננטי מהליכוד הלוחש על אוזנו של ראש הממשלה היוצא נתניהו מתכנן להקים ממשלת צללים באופוזיציה | מה המשמעות שלה ואיך היא תתפקד

האופוזיציונר מציע להקים ממשלת צללים "שתייצג את רוב העם"
בנימין נתניהו צילום: אהרון קראון, פלאש 90

האופוזיציה לא מתכוונת לעשות חיים קלים לקואליציה המתגבשת. ביום ראשון הקרוב תתקיים השבעת הממשלה, ואם 61 אצבעות יתמכו בה, ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו יסיים את תפקידו אחרי 12 שנות כהונה רצופים, אך אחד הרעיונות של האופוזיציה, היא להקים "ממשלת צללים".

חה"כ שלמה קרעי, מסיעת 'הליכוד' מתכנן הקמת "ממשלת צללים" ואומר, "אם חלילה תתממש גניבת השלטון הזו, נקים 'ממשלת צללים' בעז"ה שתייצג באמת את רוב העם, בראשות ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה כאן. כל אחד מאיתנו יתמקד במשרד ממשלתי של הממשלה המסוכנת הזו, נגן על אזרחי ישראל מפני השחיתות והסיאוב ונשמור על ארץ מולדתנו שלא תימכר לעם אחר ושתישאר יהודית ודמוקרטית".

אך מהי בעצם 'ממשלת צללים'. ממשלת צללים היא ממשלה שלא יכולה לקבל החלטות, אך מתפקדת כממשלה חליפית באופן תיאורטי, בבריטניה לדוגמא, ממשלת צללים היא מושג מאד מוכר ודומיננטי.

הרכב הממשלה המוצע על ידי האופוזיציה, הוא בעצם מחליף לכל שר או יו"ר ועדה, וממשלת הצללים בדרך כלל מתייחסת לכל אירוע גדול, ומצהירה איך היא תתנהג אם וכאשר תזכה בבחירות.

לדוגמא, אם הממשלה של נפתלי בנט תמצא את עצמה נלחמת מול בלוני תופת מעזה, שר הביטחון של ממשלת הצללים, יסביר איך הוא מתכוון לטפל בבעיה, או נניח יהודים יותקפו בערים מעורבות, או הפרות סדר בין יהודים לפלסטינים בשטחים, שר לביטחון פנים מממשלת הצללים, יסביר איך הוא יטפל במצב. וכך גם בכל משבר בריאותי, שר הבריאות מממשלת הצללים, יסביר איך הוא יטפל במצב.

בממשלת הצללים השר שמכהן, אמור גם להגיב על הצהרות השר שמתפקד בפועל, ולהציע חלופה למדיניותו. בבריטניה לדוגמא ציבור הבוחרים מצפה ששר הצללים ימונה לתפקיד שר, אם האופוזיציה תזכה בבחירות.

שלמה קרעי אופוזיציה מפלגת הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד