י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לכשיקבל את השליטה

נשיא צרפת מתכוון להתעלם ממכתבים באנגלית

עמנואל מקרון מתכוון להחליף את השפה המדוברת בישיבות האיחוד האירופי מאנגלית לצרפתית ומתכנן להתעלם ממכתבים באנגלית. זאת כאשר צרפת בתורה תשלוט על האיחוד בשנת 2022

נשיא צרפת מתכוון להתעלם ממכתבים באנגלית
עמנואל מקרון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא צרפת עמנואל מקרון, מתכנן להחליף את השפה האנגלית המדוברת בכל ישיבות האיחוד האירופי, ולקיים את כל ישיבות האיחוד האירופי בצרפתית, כאשר צרפת תיקח את השליטה על האיחוד בינואר 2022.

הנשיא הצרפתי שמתאושש מהסטירה שחטף ממפגין אתמול (שלישי), יהיה גם נשיא האיחוד האירופי ב-2022 למשך חצי שנה, והוא רוצה לשנות את כל השיחות, הנאומים, המכתבים, והפרוטוקולים לשפה המדוברת במדינתו.

נשיאות האיחוד האירופי מתחלפת כל חצי שנה, כך ש-27 מדינות האיחוד ישתלטו על האיחוד האירופי, ובינואר 2022 תשמש צרפת כנשיאת האיחוד.

עמנואל מקרון מתכנן להחליף את השפה האנגלית מכל ישיבות האיחוד האירופי ולהחליפה בצרפתית, ברגע שהמדינה תשתלט על נשיאות הגוש בשנה הבאה. נכון לעכשיו, אנגלית היא שפת העבודה המשותפת של האיחוד האירופי, ומשמשת בפגישות בין נציגים מכל 27 המדינות החברות בגוש.

מקורות באיחוד האירופי אומרים, כי עמנואל מקרון, מתכנן ליישם את השפה הצרפתית כשפה העיקרית בה ישתמשו הדיפלומטים של האיחוד האירופי.

הידיעה הגיעה ברקע התיעוד הויראלי שהופץ אמש שבו נראה הנשיא הצרפתי חוטף סטירה "מצלצלת" ממפגין ממורמר, כאשר הגיע עמנואל מקרון לחנוך בית ספר למלונאות בדרום צרפת. התוקף צעק "מקרוניה למטה", ואז החטיף לנשיא סטירה, שומרי ראשו תפסו במהירות את האיש וריתקו אותו אל הקרקע, אחד המאבטחים הרחיק מיד את הנשיא למקום בטוח והגן עליו.

מקרון שוקל שכל הפגישות בבריסל יתקיימו בצרפתית וישנם דיווחים כי הוא יתעלם ממכתבים שישלחו על ידי הנציבות האירופית אם הם יהיו בשפה באנגלית, כך מדווח ה'אקספרס'. צרפתית היא כבר אחת משלוש שפות העבודה של האיחוד האירופי, לצד אנגלית וגרמנית, אך מקרון מתכנן להחיות את השפה ברחבי הגוש.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי המהלך נתקל בביקורת מצד גורמים באיחוד האירופי, החוששים מההשפעה שתהיה על פגישות המתנהלות בדרך כלל באנגלית. אחד הדיפלומטים הסביר לאתר 'פוליטיקו', כי "הרבה צוותי עבודה באיחוד האירופי פשוט לא מבינים ולא מדברים צרפתית, אנחנו מקווים שצרפת תשנה גישה, יש גם חשש מההשפעה של מהלך כזה שיביא להחרפת היחסים בין בריטניה לאיחוד האירופי".

נשיא צרפת עמנואל מקרון האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד