ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סוער בצה"ל

בניגוד לפקודות: תא"ל וינטר שוחח עם רה"מ המיועד - ולא דיווח

מפקד עוצבת האש, תת־אלוף עופר וינטר שוחח עם רה"מ המיועד נפתלי בנט - בניגוד לפקודות | הקצין הבכיר נחשב למקורב לרה"מ המיועד כבר עשרות שנים. מקרה דומה בצוק איתן הרתיח את מפקדיו. צה"ל הבטיח לבדוק: "אוסרים קשר בין משרתים לנבחרי ציבור, נקיים בירור מעמיק"

בניגוד לפקודות: תא"ל וינטר שוחח עם רה"מ המיועד - ולא דיווח
עופר וינטר צילום: דובר צה"ל

סערה בצה"ל: מפקד עוצבת האש, תת־אלוף עופר וינטר, שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד, ח"כ נפתלי בנט - אך בניגוד לפקודות, לא דיווח על השיחה למפקדיו. כך דווח ב'ישראל היום'.

צמרת הצבא התוודעה לדבר השיחה רק בעקבות פניית "ישראל היום" אתמול בשעות הצהריים, ולאחר בירור פיקודי ראשוני שנערך, הוחלט כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, יקיים בירור מעמיק בנושא. צה"ל אוסר קשר בין קצינים לבין נבחרי ציבור. אין זה סוד כי בנט ווינטר הם חברים. אך וינטר לא פעל כמצופה ממנו כשלא דיווח על השיחה עם בנט למפקדיו, ובצה"ל למדו עליה רק מפניית "ישראל היום".

כאמור, בנט ותא"ל עופר וינטר חברים כבר עשרות שנים, מאז שירתו יחד כלוחמים בסיירת מטכ"ל, ואחר כך שובצו יחד כקצינים צעירים לשם סיוע בהקמת יחידת "מגלן". בהמשך דרכו הצבאית פיקד וינטר על יחידת דובדבן, ולאחר מכן על חטיבת גבעתי שאותה הוביל במבצע צוק איתן ברצועה. תחת פיקודו התרחש גם האירוע המצער שבו נחטפה גופתו של סגן הדר גולדין ז"ל, ובעקבותיו האירועים שכונו "יום שישי השחור" - שורה של פעולות אגרסיביות של צה"ל ברפיח שנועדו לאתר את גופתו של גולדין.

וינטר נחשב למפקד מוכשר מאוד, אך לא פעם זכה לכותרות לא מחמיאות. כך למשל, עורר ביקורת לאחר שפרסם "דף מפקד" שכתב לחייליו ובו התייחס למבצע במונחי מלחמת קודש דתית. בהמשך התברר כי במהלך המבצע שוחח עם חברו משכבר הימים בנט, אז שר בקבינט, והשיחה הרתיחה את מפקדיו.

עופר וינטר נפתלי בנט צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד