כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בא לעשות סדר

ליברמן מבקש פירוט על העמותות החרדיות

לקראת כניסתו לתפקיד שר האוצר בתחילת שבוע הבא, ליברמן העביר בקשה לאגף התקציבים במשרד האוצר לפרט את כל הכספים המועברים מחוץ לתקציב - בניהם המוסדות והעמותות של המגזר החרדי | גפני באותה דעה: "להכניס את כל הכספים האלה לתוך מסגרת התקציב"

ליברמן מבקש פירוט על העמותות החרדיות
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן צילום: Miriam Alster/Flash90

ברקע הזעם בעולם החרדי ממינויו לתפקיד שר האוצר, בנוסף להחזקת מפלגתו בראשות וועדת הכספים, היום (רביעי) דווח כי יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן העביר בקשה לאגף התקציבים במשרד האוצר, אשר נוגעת לחלוקת הכספים למוסדות והעמותות החרדיות.

על פי הפרסום של גד ליאור ב'ynet', ליברמן ביקש מאנשי האגף שישלחו לו פירוט של הכספים שמועברים מחוץ לתקציב המדינה, ובנוסף לכספים שהועברו בעבר באמצעות כספים קואליציוניים.

העברת הכספים מחוץ לתקציב מתבצעת במשך שנים למוסדות ועמותות בכלל הציבור, אך המוסדות החינוך והעמותות של המגזר החרדי הן אלה שבעיקר מקבלות בדרך זו בשנים האחרונות, כך שהכוונה של ליברמן היא לעשות סדר גם בזה.

בנוסף לכספים שמועברים מחוץ לתקציב למוסדות החרדים, גם בציבור הכללי יש שמקבלים תקציבים בדרך עקיפה באמצעות תנועות הנוער, ולמוסדות חינוך במגזר הערבי והכללי.

"יש להכניס את כל הכספים האלה לתוך מסגרת התקציב בצורה מסודרת", אמר היום יו"ר ועדת הכספים היוצא משה גפני ל-ynet, "מיד קבלתי על כך שכספים שמגיעים למוסדות מכל המגזרים עוברים בדרך לא דרך מחוץ לתקציב".

"יש להסדיר את העברת אותם הכספים במסגרת תקציב המדינה ואז הכל יהיה שקוף וגלוי לגמרי", הוסיף יו"ר 'יהדות התורה'.

בתוך כך, על פי הדיווח ב-ynet, איווט ליברמן שוקל למנות את יוגב גרדוס לראש אגף התקציבים הקבוע באוצר. במהלך גיבוש ההסכמים הקואליציוניים נפגש גרדוס כמה פעמיים ונפגש עם השר החדש וזה עשה עליו רושם חיובי.

גרדוס מכהן כממלא מקום בתפקיד מאז התפטרותו של ראש אגף התקציבים הקודם שאול מרידור לאחר חיכוכים עם שר האוצר היוצא ישראל כץ.

אגף התקציבים משרד האוצר עמותות חרדיות אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד