כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ביטל את ההחלטה

נתניהו שיגר מכתב לגנץ: מדובר בצעד חריף

לקראת עזיבתו את תפקיד ראש הממשלה, נתניהו שיגר מכתב לראש המטה של השר הביטחון בני גנץ, ובו אמר כי לצו התיחום שלא מאפשר כניסה לישוב אביתר לאחר כשבוע - אין תוקף | בנוסף, נתניהו כתב שיש לברר את מעמד הקרקעות, ואולי להפוך אותו לחוקי

נתניהו שיגר מכתב לגנץ: מדובר בצעד חריף
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

לאחר שדחה את הריסת הישוב בשבוע, הערב (רביעי) ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו שלח מכתב לשר הביטחון בני גנץ, ובו הבהיר כי צו התיחום שנתן למאחז אביתר, מבוטל.

על פי המכתב, ששלח ראש הסגל שלו אשר חיון לראש המטה הביטחון של גנץ מעיין ישראלי, צו התיחום שהוטל על המאחז החדש אביתר מבוטל, מכיוון שהוא צריך את אישורו של ראש הממשלה, והאחרון לא נתן אותו.

משמעותו של צו התיחום היא שבתוך 8 ימים ממועד פרסום ההכרזה, לא יכנס איש לתחום היישוב ולא ישהה בו ואף מי ששוהה בו יחויב בעזיבה עם חפציו, לא יינתן להכניס רכוש או להיכנס פיזית למקום לאחר מכן.

"כפי שוודאי ידוע לך, צו התיחום הינו צעד חריף שהשימוש בו נעשה במקרים חריגים ביותר, וכשאין אפשרויות אחרות לשימוש באמצעי אכיפה", נכתב במכתב. "לאור זאת, צו מסוג זה טעון את אישורו של ראש הממשלה, כפי שהיה נהוג בעבר".

"יתרה מכך, במקרה זה, על פי העובדות שנמסרו לי, השטח עליו הוקם האתר הינו לכאורה שטח סקר, הניתן להכרזה כאדמת מדינה. אשר על כן אבקש להימנע מביצוע פעולת אכיפה, עד להשלמת הבדיקה". כך נתניהו לראש הממשלה החליפי גנץ.

הישוב אביתר, הוקם כתשובה ציונית לרצח אביתר בורובסקי הי"ד בפיגוע בצומת תפוח לפני 8 שנים, והוא התחדש לפני כחודש ע"י תנועות 'נחלה' ו'אמונים' לאחר רצח בחור הישיבה יהודה גוואטה הי"ד בפיגוע ירי באותו מקום בדיוק לפני כחודש. ביישוב מתגוררות כ-50 משפחות, ויש בו פעוטון, בית מדרש, כבישים ותשתיות.

בני גנץ בנימין נתניהו אביתר אביתר בורובסקי הי''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד