י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אשורר שירה לכבוד התורה

ספר התורה של יהודי פריז הוכנס לכבודו של הרבי בארה"ב

קהל רב מתושבי וויליאמסבורג חגגו במעמד הכנסת ספר תורה לכבודו של הרבי מקאלוב הזקוק לרחמי שמים שנתרם על ידי יהודי פריז שניצלו מנגיף הקורונה | בסעודת המצווה השתתף הרבי מסאטמר החבר בוועד הרבנים של הקרן להצלת ילדי צרפת

ספר התורה של יהודי פריז הוכנס לכבודו של הרבי בארה"ב
הכנס"ת קאלוב צילום: באדיבות המצלם

בשבוע האחרון התקיימה חגיגת הכנסת ספר תורה היסטורית על ידי קבוצה גדולה של יהודים מפריז בירת צרפת, שבחסדי שמים ניצלו ממגפת הקורונה אחרי שקיבלו על עצמם קבלות טובות לאור קריאת קודש מרבם האדמו"ר מקאלוב לרפו"ש, והחליטו לכתוב ביחד ספר תורה ולתת אותו במתנה כאות הוקרה ולזכותו של האדמו"ר. ועכשיו הכניסו הספר תורה ברוב פאר והדר לביהמ"ד של האדמו"ר בשכונת ויליאמסבורג שבניו יורק.

תופעה נדירה התרחשה בשעת הריקודים של מצוה במשך התהלוכה עם הספר תורה ברחוב, כאשר בחוצות שכונת ויליאמסבורג הנתונה תחת השפעה של קנאות, נשמע ברמה קול השיר הספרדי "אשורר שירה לכבוד התורה" בהברה הספרדית-עברית, על ידי החזן הספרדי-צרפתי מרדכי סבאג, לפי מסורת רבת השנים של הספרדים.

בסעודה המצווה לרגל הכנסת ספר התורה, שהתקיימה ביחד עם מסיבת הוקרה לתומכים החשובים של ארגון "אור עולם" של האדמו"ר, להצלת נפשות ישראל, בלטה השתתפותו של האדמו"ר מסאטמר, שיש לו קשר קרוב עם יהודי צרפת, בהיותו בין חברי וועד הרבנים של "קרן לילדי צרפת" שהוקם לפני חמש שנים ע"י האדמו"ר מקאלוב כדי להציל ילדי צרפת מליפול בבתי ספר הממלכתיים בעלייתם לארץ הקודש.

אחרי הסעודה התקיימה פגישה של האדמו"רים יחד עם הרב אברהם נאמן יושב ראש הקרן לילדי צרפת, שמסר דו"ח שנתי על פעולות הקרן שכבר הצילה אלפי נשמות משמד. אחר כך דנו במיוחד על תלמוד תורה "אורות ישראל" שהוקם במיוחד עבור ילדי צרפת בנתניה, שנקלע לאחרונה לקשיים גדולים בעקבות הרמת הראש של שונאי הדת בממשלת מדינת ישראל, ובאופן נדיר מסר האדמו"ר מסאטמר שליחות מיוחדת למסור לאדמו"ר מצאנז בקשר לפעולותיו לפתור את הבעיה.

הכנסת ספר תורה קאלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד