י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הואשמו בפשע שנאה

עצור שלישי בחשד לתקיפת חובש כיפה בזמן 'שומר החומות'

שלושה עצורים עד כה בגין תקיפתו האכזרית של ג'וזף בורגן, צעיר חובש כיפה שצעד לתומו לאור יום בטיימס סקוור במהלך מבצע שומר החומות, ונפל קורבן לידיהם של מוסלמים צמאי דם שונאי ישראל 

עצור שלישי בחשד לתקיפת חובש כיפה בזמן 'שומר החומות'
ג'וזף בורגן צילום: צילום מסך

משטרת ניו יורק עצרה את מחמוד מוסא, בן 23 מסטטן איילנד בניו יורק, כאחד החשודים בהכאתו של צעיר חובש כיפה בטיימס סקוור ב-20 במאי. כתב אישום הוגש נגד מוסא בין הייתר בגין חברות בכנופיות פשע שנאה.

מוחמד מוסא הינו השלישי שנעצר בעקבות אותה תקרית שבה הוכה נמרצות בסוג של לינץ' לאור יום, ג'וזף בורגן בן ה-29 שכל חטאו היא הכיפה שעל ראשו שהסגירה את יהדותו. המשטרה בניו יורק עצרה בגין אותו לינץ' את פייסל אלזי בן ה-25, ואת וואסם עווד בן ה-23.

לפני כשבועיים הואשם אלזי בגין תקיפת יהודי כפשע שנאה, איום כפשע שנאה, והטרדה חמורה כפשע שנאה. עווד הואשם בהכאת הקורבן באמצעות הקביים שלו, וכן בגין תקיפה כפשע שנאה בדרגה השנייה, חלק מכנופיות פשע שנאה בדרגה השנייה, איום והחזקת כלי נשק קר בתקיפה.

חמשת התוקפים ששלושה מהם כבר נתפסו והואשמו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ג'וזף בורגן, צעיר יהודי חובש כיפה, בן 29, נפל קורבן ללינץ' אכזרי בטיימס סקוור שבמנהטן, ניו יורק. מוסלמים שהפגינו במקום נגד ישראל בעקבות מבצע 'שומר החומות', זיהו אותו כיהודי ככל הנראה בשל הכיפה שלראשו, הם התנפלו עליו והיכו אותו נמרצות לאור יום עם כל חפץ שהיה בידם. יחידת המשטרה הפועלת נגד פשעי שנאה ברחבי ניו יורק, מסרה לאחר התקיפה - "אנחנו חוקרים את תקיפתו של הצעיר היהודי בכיכר טיימס". ואכן המשטרה עצרה שלושה מתוך החמישה.

המשטרה פרסמה את תמונותיהם של החשודים בלינץ' האכזרי בעובר האורח התמים רק בשל יהדותו והצליחה כאמור עד כה ללכוד שלושה מהם ולהעמידם לדין בשורת סעיפים שפורטו לעייל.

בראיון שהעניק הקרבן ג'וזף בורגן ל'ניו יורק פוסט' אמר כי הוא שוקל להפסיק ללכת עם כיפה ברחוב. "הרגשתי שנשפך נוזל על הפנים שלי כשהם תקפו אותי, הם ריססו אותי עם גז פלפל. הפנים שלי בערו. הכאב הזה היה גרוע יותר מזעזוע המוח וכל הדברים האחרים שבאו בעקבותיו".

שומר החומות חובש כיפה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד