י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התרסה נגד הדת

עוקבים בדריכות: הח"כית מהקואליציה מעמידה את 'ימינה' למבחן ראשון

השבעת הממשלה כבר נראית באופק הקרוב, ובמפלגות החרדיות עוקבים בדריכות אחרי התנהלות סיעת 'ימינה' בכדי להבין את גישתם לנושאי הדת והסטטוס קוו לאור שיתוף הפעולה ההדוק עם סיעות השמאל בתקופה האחרונה | בימינה הציגו זכות וטו בנושאי הדת וכעת יעמדו למבחן

עוקבים בדריכות: הח"כית מהקואליציה מעמידה את 'ימינה' למבחן ראשון
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקואליציה עוד לא הוקמה, וכבר החרדים מחכים בדריכות למבחן הראשון של ימינה, אחרי שבשבוע האחרון הוצגו ההסכמים הקואליציונים בהם נכללו סעיפים של פגיעה מהותית בעיקרי הדת, אלא שבימינה התחייבו שלא לפגוע בסטטוס קוו, שם אף הציגו סעיף שמקנה למפלגה זכות ווטו בנושאי הדת.

כעת, ערב השבעת הממשלה, חברת הקואליציה והשרה המיועדת תמר זנדברג מציבה מבחן ראשון לימינה. היא מגישה חוקים שיפגעו בנושאי הדת, וכולם דרוכים לעקוב כיצד ינהגו אנשי ימינה והאם הם ישלפו את זכות הסטטוס קוו לבלום את החקיקה המתריסה.

זנדברג הגישה מגוון הצעות חוק בנושאי זכויות הקהילה שחיה בניגוד להלכה, הצעה אחת מבקשת להחליף את המונח "בתי אב", למונח "משק בית", כדי לתת ביטוי למשפחות שלא מורכבות מאב, או חד הוריות שנישאו ללא חופה וקידושין או נשואים רח"ל נגד ההלכה.

הצעה נוספת מבקשת לקבוע כי בתעודות זהות לא יופיע שם האבא, כפי שקיים היום, אלא 'הורה 1 והורה 2', גם זה בכדי לתת ביטוי למשפחות שנישאו נגד ההלכה ונגד התורה. יצויין כי בעבר הצעות דומות שעלו על ידי כחול לבן נתקלו בזעם מצד החרדים.

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה: "בחסות ימינה, מרצ מקדמת את הרס המבנה המשפחתי המסורתי. במשך עשרות שנים היה ברור שמעמד המשפחה לא ייפגע משום שמרצ נשארה באופוזיציה. כעת, בזכות הרוח הגבית של בנט ושקד, מרצ מקבלת גושפנקא למחיקת המבנה של אבא ואמא והפיכתם להורה 1 והורה 2. את עיי החורבות שתשאיר מאחוריה ממשלת השינוי, ייקח עשרות שנים לתקן".

מפלגת ימינה תמר זנדברג המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד