י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עקרון הממלכתיות

דובר צה"ל היוצא: "לא אוהב למכור סיפורים לגופי תקשורת ספציפיים"

דובר צה''ל הדי זילברמן מסכם את כהונתו ומתייחס לטענה שתקופתו נחשבה כלא תקשורתית במיוחד: "מדברים כשצריך ולא כשאפשר"

דובר צה"ל היוצא: "לא אוהב למכור סיפורים לגופי תקשורת ספציפיים"
דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן צילום: דובר צה"ל

בשבוע שבו נחשפה פרשת מותו של קצין המודיעין, הגיעה לסיומה כהונתו של דובר צה"ל הדי זילברמן שהועלה לדרגת אלוף. בראיון מיוחד ערב צאתו לוושינגטון כנספח הצבאי שלנו שם, מסכם זילברמן את הקדנציה, מנבא את עתידה של הצנזורה וחושף מדוע התנצל במהלך מבצע שומר החומות.

זילברמן עונה על כך שבתקופה שלו לא נחשבת תקשורתית במיוחד: "אני מחזיק בדעה שאומרת שמדברים כשצריך ולא כשאפשר. בנוסף, מה שמנחה אותי הוא עקרון הממלכתיות. אני מוציא הודעות לכולם, לא מוכר סיפור ספציפי לעיתון מסוים. אני בכל מקרה אוודא את המידע ואצפה בכל הנתונים בטרם אוציא מענה מסודר. הוצאת הודעה ראשונית כשאין לך מידע מייצרת שרשרת של פניות כתבים, ואתה עלול להיגרר למסכת שאתה לא רוצה להיות בה. לקח לנו שעה וחצי, שזה יחסית באמת הרבה זמן, חשוב לבדוק את הפרטים. הוצאנו באמצע הלילה הודעה נוספת". כך פורסם ב'ישראל היום'.

על השאלה איך מתווכים פדיחות לציבור עונה זילברמן: "בצבא גדול היו ויהיו אירועים לא טובים. חלק מבניית אמון הוא שיתוף הציבור גם באירועים הפחות טובים. אני לא נותן פרשנות, אני מתווך את העובדות ואחר כך מתחקר ודואג שאירועים כאלה לא יהיו בפעם הבאה".

על כך שפורסם השבוע שחיילי השריון מתאמנים בתוך הבסיס בשיזפון מפחד מהבדואים ענה זילברמן כי: "יש נטייה לקחת אירועים מינוריים בצבא ולעשות מהם הכללה. היה עניין כזה גם עם ההשבעה של הנח"ל בכותל. בתחילת המבצע הוחלט להעביר אותה. הפכו את זה כאילו צה"ל נמנע מלעשות אירועים בירושלים".

הראיון המלא יפורסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

דובר צה''ל הדי זילברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד