ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"אירוע חמור"

מפקד הורה על ירי מטנק לעבר אזרחים - ויודח

צה"ל הצבא המוסרי בעולם. בעקבות ירי לעבר אזרחים בגבול עזה במהלך מבצע "שומר החומות", מפקד מחלקה ולוחם יודחו מצה"ל. הירי בוצע על מנת להרחיק שלושה פלסטינים מהמקום, אחד מהם נפגע

מפקד הורה על ירי מטנק לעבר אזרחים - ויודח
טנק תוקף ברצועת עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחלקה בצבא, שהורה על ירי מטנק לעבר אזרחים בגבול רצועת עזה, יודח מתפקידו ומשירותו בצה"ל. האירוע התרחש בעיצומו של מבצע 'שומר החומות', כאשר בוצע ירי מקלע טנק על מנת להרחיק שלושה פלסטינים בלתי מעורבים ששהו סמוך למרחב הגבול.

כתוצאה מהירי נפגע אחד הפלסטינים. מהתחקיר שבוצע בצה"ל עולה כי הירי בוצע בניגוד להנחיות ולהוראות המקצועיות. בעקבות ממצאי התחקיר החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, בשיתוף מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, על נקיטת צעדים פיקודיים כנגד בעלי התפקידים.

בין היתר, ינקטו הליכי הדחה כנגד התותחן שביצע את הירי ויבוצע הליך של נזיפה פיקודית כנגד מפקד הפלוגה שפיקד על הגזרה.

במקביל לתחקיר הפיקודי נפתחה חקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת), בסופה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. התחקיר הוצג אמש (חמישי) לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי אשר סיכם את ממצאיו בחומרה ואישר את המלצות התחקיר הפיקודי. 

הרמטכ"ל ציין כי מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. "צה"ל ימשיך ויקפיד לפעול באופן מקצועי וערכי, לתחקר את פעולותיו באופן נוקב ולהפיק לקח", מסר דובר צה"ל.

טנק הדחה בצה"ל שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד