י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גרם נזק כבד מאוד

נחשף: זהו המניע שהוביל את הקצין שמת לפגוע בביטחון במדינה

אמש נחשפו פרטים נוספים לגבי המניע שהוביל את קצין צה"ל שנמצא מת בתאו בכלא הצבאי לבצע עבירות חמורות על ביטחון המדינה. בצה"ל הדגישו במהלך השבוע האחרון שלא מדובר במניע כספי או אידיאולוגי | עוד דווח כי למרות הודעת הרמטכ"ל, המעשה של הקצין גרם נזק קשה

נחשף: זהו המניע שהוביל את הקצין שמת לפגוע בביטחון במדינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרשת מותו הטראגי של קצין צה"ל שמצא את מותו בכלא בבית סוהר צבאי ממשיכה להסעיר את הציבור, הרבה בגלל הפרטים שנותרו עלומים לגביו. השבוע הבהירו בצה"ל כי חשיפת שמו של הקצין אינה נובעת מדרישה ביטחונית אלא מרצון המשפחה לשמור על אנונימיות.

ב'חדשות 12' חושף הכתב המשפטי גיא פלג פרטים חדשים לגבי המניע שהוביל את אותו צעיר מבריק לפגוע קשות בביטחון המדינה.

לדברי פלג, המניע לא היה אידיאולוגי או כספי ולא כעס על מפקדיו, אלא המניע היה "אגו". פלג מסביר כי אותו קצין צעיר שסיים תואר במדעי המחשב בגיל 16, רצה להוכיח לחבריו ליחידה את איכויותיו למטרת תחרות ו"אגו" ופעל לבצע את אותן עבירות מתחת לאפם כדי להוכיח את יכולותיו.

"גאווה מקצועית, הרצון שלו לבלוט על שאר חבריו ליחידה", מסביר פלג ומוסיף, "לראות את חבריו נכשלים, או שהוא עוזר להם להיכשל, היכן שהוא מצליח".

בצבא אומרים שהוא נחקר תחילה ע"י חוקרי מצ"ח והודה מהר מאוד בעבירות שביצע. גורמי המודיעים חששו תחילה שהוא הופעל ע"י סוכן זר, אך החשש הזה הוסר מהר מאוד, והחקירה נמשכה".

פלג מוסיף שלמרות הודאתו של הקצין הוחלט ללכת להליך גישור, הליך שייקח זמן, כל זאת כדי שהקצין יבשיל עם מעשיו ויבין את חומרתם, משום שבתביעה הצבאית רצו להטיל עליו עונש של לפחות 10 שנים. עוד מספר פלג שבתביעה הצבאית לא הכירו תקדים של עבירה מסוג זה ולכן לקחו עבירות פחות או יותר דומות מארגונים אחרים.

פלג מספק פרטים נוספים על היחידה המיוחדת בה שירת הקצין שמת ומספר כי היא עמוסה בגאונים יוצאי דופן ומעודדת תחרותיות ולכן ביחידה הזו לוקחים טיפוסים לא שגרתיים. לגבי אותו קצין מספרים ביחידה שכבר במיונים שלו עלו על כך שמדובר בבחור עם אישיות מורכבת שלצד גאונותו הוא ילדותי ובעייתי ולכן הוא עבר בדיקה נוספת ולבסוף הוחלט לגייסו ליחידה.

פלג מתייחס לחומרת העבירות ולפגיעה בביטחון המדינה של אותו קצין ומציין כי למרות שהרמטכ"ל טען השבוע ש"מנענו פגיעה חמורה בביטחון המדינה בדקה ה-90", בצה"ל טוענים כי הקצין כבר פגע קשה בביטחון המדינה בעבירות שביצע, וברגע האחרון נמנעה פגיעה חמורה עוד יותר.

הפרשן אמנון אברמוביץ' מדגיש כי מדובר במקרה טראגי למשפחתו ודוחה מכל וכל את כל תאוריות הקונספירציה שהופצו בעקבות הצנזורה שהוטלה על המקרה.

כלא צבאי ביטחון המדינה צה"ל 8200

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד