י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת ממשלת השינוי

מה חושבים עיתוני ועלוני המגזר על המפץ הפוליטי?

כשהפוליטיקאים של המגזר במרכז, עיתוני ועלוני הציונות הדתית עסקו השבוע בעיקר בממשלת השינוי, כשחלקם נמנעו מלבקר, ומעטים ביקרו את הקואליציה שבה יעמוד לראשונה אדם מתוכה; וגם ההתייחסות למאחז החדש אביתר | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרת

מה חושבים עיתוני ועלוני המגזר על המפץ הפוליטי?
דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בין שני קצוות מגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר מספקת כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

העיתון הראשי של המגזר הדתי-לאומי שגם קצת נפיץ במגזר הכללי, הוא 'מקור ראשון', שם התייחסו לקואליציית השינוי: "ממשלת בנט תוצג מחרתיים", נכתב בכותרת, ומתחתיו הופיעו הכותרות של כותבי העיתון, שהתייחסו לקואליציה.

לצד ממשלת השינוי, בעיתון נתנו ביטוי לנסיעת המבחן של הרכבת הקלה בגוש דן: "גוש דן: נסיעת מבחן לרכבת הקלה", כשבגדול מופיע תמונה מתוך נסיעת המבחן.

ב'בשבע', העיתון השני המרכזי במגזר, התייחסו גם הם לממשלת השינוי, כשקראו לאחד מחברי 'ימינה' להתנגד לה: "מי יציל את הבית", נכתב בכותרת בעמוד הראשי, כשבלפור, ביתו של ראש הממשלה, נמצא כתמונה.

כתבה שבולטת בעיתון, מתייחסת לחסימות אנשי הימין ברשתות החברתיות: "שקט, מחליפים", נכתב בכותרת, כשהכוונה שהחלפת נתניהו הביאה להשתקת אנשי הימין ברשתות.

לאחר העיתונים, ישנם את העלונים, אשר מוצפים בעיקר בבתי הכנסת וקטנים יותר בגודלם. בעלון הוותיק 'עולם קטן', תקפו בחריפות את קואליציית בנט-לפיד: "הממשלה הלא יהודית הראשונה בתולדות המדינה", נכתב בראשית.

בנוסף, בעיתון מופיע ראיון עם הרב יהושע צוקרמן, מראשי ישיבת הר-המור, והרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, כששניהם תקפו את ממשלת השינוי.

העלון 'מצב הרוח' שם בעמוד הראשי את הפינוי הצפוי למאחז החדש אביתר: "למחרת השבעת הממשלה, אביתר צפוי לעקירה", נכתב בכותרת. העלון כמעט ולא התייחס לעצם השבעת ממשלת השינוי.

ממשלת השינוי הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד