י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא יכהן כשר

המינוי שמדאיג את החרדים: הח"כ הרפורמי בראשות ועדות החוקה

החרדים נכנסים לדריכות כשאת תפקיד יו"ר ועדת החוקה בכנסת יקבל הח"כ הרפורמי מהעבודה גלעד קריב. תחילה הופעל לחץ רפורמי למנותו לשר התפוצות, תפקיד אותי יקבל נחמן שי

המינוי שמדאיג את החרדים: הח"כ הרפורמי בראשות ועדות החוקה
גלעד קריב צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חבר הכנסת גלעד קריב שנכנס לכנסת לראשונה על טיקט מייצג הרפורמים, רצה מאוד לכהן כשר התפוצות שם הוא תכנן להקים אגף רפורמי, אך במקום זאת הוא צפוי להתמנות ליושב ראש ועדת החוקה.

תפקיד ראש ועדת החוקה הוא מהחשובים בכנסת, ובהתייחס לכך שהרפורמים מנסים לקבל הכרה במגוון נושאים בחוק, בתפקיד ראש ועדת החוקה ניתן לבצע מגוון שינויים קריטיים שיפגעו בנושאי הדת.

'בחדרי חרדים' דיווח לראשונה על משלחת רבנים רפורמים שהגיעה לכנסת לפני כשבועיים ואנשיה פעלו למינויו של קריב לשר התפוצות, אך ללא הצלחה כשהערב (מוצאי שבת) הודיעו במפלגת 'העבודה' כי את התפקיד יתפוס חבר הכנסת לשעבר נחמן שי כמינוי חיצוני.

חבר הכנסת קריב אמר הערב לקראת מינויו, "נרגש מהמינוי הצפוי לתפקיד יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ומודה לחברתי יושבת ראש מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, על האמון. כמי שהשתתף בדיונים בוועדה החל משנת 2003 כנציג התנועה הרפורמית, אני נרגש מהמחשבה לשבת על הכיסא של אמנון רובינשטיין, מיכאל איתן, מנחם בן ששון ורבים טובים אחרים. מתרגש וחש אחריות גדולה"

עוד מסר קריב: "שעה קלה לפני שבת התקשרתי לחברי נחמן שי וברכתי אותו על המינוי לתפקיד שר התפוצות. טוב שהמשרד הזה בידי מפלגת העבודה ואני בטוח שנחמן ימלא התפקיד במיומנות ובהצלחה ויוביל לשיקום ההרס של קשר בין ישראל לקהילות היהודיות הליברליות. אעשה הכול כדי לסייע לו ולצוותו".

ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה למינוי הצפוי של קריב: "הפקדת צומת העצבים הרגישה של החקיקה והפיקוח על ביהמ"ש ובתי הדין הרבניים בידיו של גלעד קריב היא פשיטת רגל ערכית. איש לא יוכל לעצור את הסכנה הצפויה בוועדת החוקה למעמד הרבנות ובתי הדין אל מול ביהמ"ש. בנט, סער, שקד, אלקין ואורבך - החרפה הזאת תירשם על שמכם!".

רפרומים רפורמים ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד