י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התגלו כפגומים

נזק אדיר: 60 מיליון חיסוני קורונה ייזרקו לפח

חברת ג'ונסון & ג'ונסון תאלץ לזרוק 60 מיליון חיסונים לפח, לאחר שה-FDA הורה לחברה לעשות כן, לאחר שאלה התגלו כפגומים | מדובר בחיסונים שיוצרו במפעל בבולטימור שבארה"ב

נזק אדיר: 60 מיליון חיסוני קורונה ייזרקו לפח
חיסונים לקורונה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שבועות של בדיקות קפדניות במפעל בבולטימור שבמרילנד, ארה"ב, מנהל המזון והתרופות החליט כי יש להשליך כ-60 מיליון מנות של חיסון נגד קורונה של חברת ג'ונסון & ג'ונסון המיוצר במדינה, בגלל הליך ייצור שהביא לזיהום אפשרי של החיסונים, כך דיווחו כלי תקשורת בארה"ב.

מינהל המזון והתרופות מתכנן לאפשר שיווק של כ-10 מיליון מנות בארצות הברית או לשלוח אותם למדינות אחרות, אך תחת אזהרה כי הם אינם יכולים להבטיח כי חברת BioSolutions Emergent, שמפעילה את המפעל, "נהגה לפי שיטות ייצור טובות". הסוכנות טרם החליטה אם Emergent תוכל לפתוח מחדש את המפעל, שהיה סגור במשך חודשיים "בגלל חששות רגולטוריים".

במשך שבועות ה-FDA מנסה להבין מה לעשות עם לפחות 170 מיליון מנות חיסון שנותרו במקום, לאחר גילוי תקלה גדולה בייצור, הכוללת שני חיסונים לוירוסים אחרים שיוצרו במפעל.

החשש כי זריקת החיסונים לפח תאט את קצב החיסונים בארה"ב, לאחר שהחיסון של ג'ונסון & ג'ונסון נחשב בעבר כפוטנציאל לעזור לחסן את כל המדינה, מכיוון שהחיסון דורש רק זריקה אחת והיה שימושי במיוחד בקהילות חלשות שחוששות להתחסן, אולם בארה"ב מדווחים, כי יש לעת עתה מספיק חיסונים של פייזר ומודרנה, והם אינם זקוקים עוד לאספקת חיסונים של חברת ג'ונסון & ג'ונסון.

ובכל זאת, אובדן של 60 מיליון חיסונים של ג'ונסון & ג'ונסון יכול לפגוע במאמצים של ממשל ביידן להפצת חיסונים למדינות שונות בארה"ב שנמצאות עדיין בתוך המגפה. הממשל סמך על ג'ונסון & ג'ונסון וגם על החיסון של אסטרה-זנקה, אך נאלץ להאט את תוכנית החיסונים בזמן שה-FDA ערך את הבדיקות במפעל.

ארגון הבריאות העולמי מעריך כי נדרשים 11 מיליארד מנות חיסון ברחבי העולם בכדי לחסל את המגיפה.

דובר חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון סירב להגיב לפרסום.

חיסון לקורונה ג'ונסון & ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד