ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשבון נפש חרדי

ביקורת פנימית: "אסור היה להמר על עתיד עולם התורה והיהדות באשליות נתניהו"

"היו שהלכו שבי אחרי הבטחות שווא ואשליות שיבואו עריקים, להקים מעפר את ממשלת נתניהו הנופלת. היינו צריכים לדעת שאלו חלומות של אדם השוקע למצולות ומשקיע עמו את כל התלויים בו". כך ועוד ח"כ אייכלר שמביע ביקורת נוקבת כלפי חבריו הנציגים בכנסת | אופוזיציה שבתוך האופוזיציה

ביקורת פנימית: "אסור היה להמר על עתיד עולם התורה והיהדות באשליות נתניהו"
עצרת חרדית. אילוסטרציה צילום: שלומי כהן, פלאש 90

הממשלה טרם הוקמה, בנימין נתניהו עוד לא החל את תפקידו כראש האופוזיציה, אבל הביקורת החרדית כנגדו שהייתה נשמעת עד כה רק בחדרים הסגורים פורצת החוצה. חבר הכנסת ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' פותח בחשבון נפש חרדי נוקב באופן גלוי.

"היינו אמורים להבין כבר לפני חודשיים שתם עידן נתניהו", כך מצוטט הבוקר (ראשון) חבר הכנסת ישראל אייכלר בביטאון 'המבשר'. "לצערנו", הוא אומר בשיחה עם פעילי המפלגה, "גם לאחר שנתניהו איבד את המנדט, היו שהלכו שבי אחרי הבטחות שווא ואשליות שיבואו עריקים, להקים מעפר את ממשלת נתניהו הנופלת. היינו צריכים לדעת שאלו חלומות של אדם השוקע למצולות ומשקיע עמו את כל התלויים בו. מי שלא מוכן להמר על הדירה הפרטית שלו, אסור היה לו להמר על עתיד ילדים רעבים, הורים חסרי דיור, מלמדים בלי משכורת ועולם התורה וכל קדשי ישראל המצויים בסכנה".

אייכלר מודה בדיעבד כי כנראה שהנציגות החרדית לא עשתה מספיק כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל. לדבריו, "יהודי אינו תולה את עתיד עולם התורה וחינוך ילדי ישראל, באיש אחד הנופל מן השלטון ועלול להוריד אותנו במצולות הים הפוליטי יחד אתו". כשהוא מציין כי "היה אפשר להעמיד את נתניהו בפני המציאות המרה ולומר בכנות: לצערנו אין לך 61 מנדטים ועליך להתחלק ברוטציה עם מישהו בימין שכן מסוגל להציל את עם ישראל, מידי שלטון זדים הרוצים להכחיד את הדת היהודית בארץ הקודש".

מכה על חטא | ח"כ ישראל אייכלר • צילום: פלאש 90.

בדברים שמצוטטים הוא מטיח ביקורת גם כלפי מנהיגי הסיעות החרדיות, "היינו צריכים לפנות לכל גדולי ישראל שליט"א להתייעצות. היה עלינו להבין לאן הוא מוליך אותנו ולבקש את עצתם ועזרתם, כיצד לשכנעו להסכים לרוטציה", גם את ההסכמה לפרק את ממשלת נתניהו - גנץ הוא מבקר; "למעשה יתכן והיינו צריכים לדרוש את העברת התקציב עוד לפני הפלת ממשלת נתניהו־גנץ. בכך היינו יכולים להמשיך ולדאוג לעתיד עולם התורה ולשמור על יבנה וחכמיה", אמר.

כזכור 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה את מכתבם של מאיר פרוש וישראל אייכלר לראש הממשלה ובו דרישה שיפנה את מקומו לטובת מועמד אחד מהימין להרכיב את הממשלה. היום אומר אייכלר, "היינו צריכים לומר בקול ברור: 'אנו מעריכים את פועלך העצום למען עם ישראל בתחומי פעולה שונים, אך כעת השלמת שתים עשרה שנה בשלטון ולכל דבר טוב יש סוף. אם תיתן את מקומך לפחות ברוטציה חליפית למועמד אחר מהימין, נוכל להקים ממשלה מסורתית שתכבד את ערכי הדת ואת צרכי הציבור החרדי".

ח"כ אייכלר תוקף גם את השרים היוצאים יעקב ליצמן ואריה דרעי, "בשעתו היו כאלה שאמרו לנתניהו להתעלם מן המכתב. הם הבטיחו לו להוליך את החרדים יחד אתו גם לאופוזיציה. לכן לא היה לו מה להפסיד. רק ילדי ישראל החרדים והוריהם, יפסידו".

בנימין נתניהו אופוזיציה ממשלת בנט לפיד ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד