י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מגבית מיוחדת

ר' בנימין פינקל: "הקב"ה אומר - אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך"

המגבית המיוחדת עבור 31 יתומים הנישאים בחודש תמוז, יוצאת לדרך ע"י "קופת העיר", מתוך תקווה ובקשה שכלל הציבור יתגייס לתרומות עבור היתומים העצובים, ומתוך משאלה שישכילו כלל ישראל לראות במגבית זו של 31 היתומים שפונים אלינו בפעם הראשונה, ולא כ"עוד מגבית של קופת העיר"

ר' בנימין פינקל: "הקב"ה אומר - אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך"
ר' בנימין פינקל צילום: באדיבות המצלם

"אל תזניחו אותנו רק משום שהיו מגביות ליתומים אחרים קודם המגבית שלנו" – קוראים בתחינה 31 יתומים צעירים, המתעתדים לבנות את ביתם בחודש הנוכחי חודש תמוז. "עבורנו המגבית הזו, היא לא רק הראשונה והאחרונה בחיינו, היא גם הסיכוי היחידי שלנו לפתוח בחיים חדשים ומבוססים", אומרים שלושים ואחד היתומים והיתומות.

היו קשובים לתחינתם של יתומי תמוז וסייעו ככל יכולתכם<<<

בברכה מיוחדת שלא נראתה כמותה יצא הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א, עבור הנרתמים להצלת 31 יתומי חודש תמוז, בה מברך הגה"צ רבי בנימין שליט"א: "כל מי שיתרום את הסכום שנקבע סך 310 ש"ח למגבית עבור שלושים ואחדהיתומים שנישאים בתמוז יזכה שיקויים בו דברי חז"ל שהבטיח הקב"ה "אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך" בשפע רוחניות וגשמיות להם ולצאצאיהם".

המגבית המיוחדת עבור 31 יתומים הנישאים בחודש תמוז, יוצאת לדרך ע"י "קופת העיר", מתוך תקווה ובקשה שכלל הציבור יתגייס לתרומות עבור היתומים העצובים, ומתוך משאלה שישכילו כלל ישראל לראות במגבית זו של 31 היתומים שפונים אלינו בפעם הראשונה, ולא כ"עוד מגבית של קופת העיר".

כל 31 הקרנות הכלולות במגבית זו, הינם מקרים לא קלים בלשון המעטה, בהם מידת סיועו של הציבור יכריעו את הקמת של בתים אלו הממתינים לסיוע. כאשר כל המשפחות הם כאלו שנושאות בגבורה סבלי איוב, ומקול נאקתם כי גבר, הוכרחה "קופת העיר" לצאת במגבית דחופה זו.

היו קשובים לתחינתם של יתומי תמוז וסייעו ככל יכולתכם<<<

רבני "קופת העיר" ורבני הקהילות והשכונות, המשמשים כנשיאי הקרנות, הביעו תפילה ותקוה להיענות נרחבת למענם של עשרים ותשעת היתומים, יען כי במגבית זו תלוי ועומד כל עתידם, ואין דרך אחרת להצילם ולהאיר את חייהם, זולת ההיחלצות וההירתמות למגבית זו.

בימים החולפים, התקבצו מכל רחבי הארץ והגיעו אל "קופת העיר", סיפוריהם של 31 יתומים, אשר דחיפות חומרתם הכריחה את הקופה לפנות מיידית במגבית, ולעשות כל מאמץ אפשרי להציל את חתונתם בשבועות אלו ממש. ב"קופת העיר" מציינים בצער, כי ברוב המקרים לא ניתן היה להכיל במסגרת קוצר היריעה של חוברת המגבית, את כל סאת היגון שעברו החתנים והכלות האומללים, והם מובאים בחוברת המגבית בקיצורים הנדרשים. המקרים הנוראים הללו, אושרו ע"י רבני הקהילות והשכונות ורבני "קופת העיר", כמקרים החמורים ביותר מתוך אלפי המקרים ש"קופת העיר" מטפלת בהם מידי חודש.

אצל כל 31 היתומים הללו, ההירתמות הציבורית היא הכרחית להצלתם, ואין דרך אחרת להציל את חייהם לולא היחלצות מליאה של כלל הציבור. ב"קופת העיר" מזכירים ומדגישים כי עבור כל יתום המגבית היא היחידה, הראשונה והאחרונה, וגורלו יוכרע רק לפי הצלחתה של המגבית.

מחמת חומרת המקרים הנוראיים, ומתוך דאגה לגורלם של היתומים הבודדים הנישאים החודש, יעתיר הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א על תורמי הקרן במיוחד בכותל המערבי בעת רצון בשעת חצות, בשריד בית מקדשנו למילוי כל משאלותיהם לטובה ולפי הבקשות הפרטיות של המסייעים ליתומים.

היו קשובים לתחינתם של יתומי תמוז וסייעו ככל יכולתכם<<<


רבי בנימין פינקל קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד