י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המקומיים מגרשים את הסקרנים

האיש שתכנן לרצוח רבנים נקבר בסתר בכפר נידח

מחבל שנורה למוות על גשר לונדון ב-2019, ולקח חלק בתכנון הפצצת מקומות אסטרטגיים, נקבר בסתר בכפר נידח בפקיסטן | המקומיים שחוששים לעלות לתודעה שוב את הפיגוע שביצע בלונדון מגרשים את כלי התקשורת הבאים לסקר את המקום | צפו

האיש שתכנן לרצוח רבנים נקבר בסתר בכפר נידח
בית קברות צילום: pixabay

מוסתר בפינת בית קברות נידח על צלע גבעה, זהו מקום המנוחה האחרון למחבל הרוצח מגשר לונדון.

אוסמן חאן, המחבל, חוסל בשנת 2019, בגשר לונדון, ונקבר במרחק של כמעט 6,000 קילומטרים משם.

ה'דיילי מייל' הבריטי חושף כי הג'יהאדיסט יליד בריטניה שרצח שני אנשים ופצע שלושה אחרים ונורה למוות על ידי המשטרה, נקבר בסתר בכפר נידח בחבל קשמיר שבפקיסטן.

ה'דיילי מייל' מדווח כי אנשי העיתון עקבו אחר הקבר וגילו אותו בכפר נידח שם גרה משפחתו, תושבים מקומיים מנסים להרחיק זרים מהקבר אשר נשמר על ידי גורמי מודיעין פקיסטניים כמו גם על ידי תושבי הכפר.

משפחתו של חאן גינתה את הרציחות, אך על המצבה כתוב דברים שאמר אביו: "לנצח העיניים האלה ייחלו לראות אותך". המחבל חאן רצח את ססקיה ג'ונס בת ה-23 וג'ק מריט בן ה-25, שניסו לעזור לו לבנות מחדש את חייו ולשנות את דעותיו הג'יהאדיסטיות.

המחבל היה מוכר היטב לשירותי הביטחון הבריטיים, הוא שוחרר מהכלא בשנת 2018, באמצע עונש של 16 שנה בגין עבירות טרור והשתתף בתוכנית שיקום אסירים. הוא פתח במתקפת הטרור שלו ליד גשר לונדון ב-29 בנובמבר 2019, כמעט שנה לאחר שחרורו.

קברו נמצא בכפר קג'לני, בחבל קשמיר, שם תושבי הכפר וקציני מודיעין פקיסטניים עוקבים אחרי המקום, כדי למנוע מאנשים לגשת למה שהפך לסמל מבוכה עבור המדינה.

אחד התושבים אמר ל-MailOnline: "אנחנו יודעים שאוסמן חאן עשה משהו רע בבריטניה. אבל אנחנו לא יודעים יותר מדי על מה שהוא עשה, אנחנו לא רוצים שאנשים יצלמו את קברו מכיוון שאנחנו מרגישים שהוא ישמש כאמצעי לתקיפת המערב על פקיסטן".

עוד סיפרה כי "יש אנשים ועיתונאים שניסו להגיע לקבר, הם גורשו מכאן בחזרה, אנשי המודיעין הגיעו לכאן וביקשו מתושבי הכפר כמוני לעצור את התקשורת מלראות את הקבר כי זה ייראה רע לפקיסטן".

מקומי אחר אמר ל'דיילי מייל', כי משפחתו שגרה כאן אמרה שהוא עשה דברים איומים באנגליה. "זה כל מה שרובנו יודעים על אוסמן חאן. אבל הוא יליד פקיסטן ואנחנו עדיין חייבים לכבד אותו במותו".

הוא נעצר לראשונה בשנת 2008 לאחר שנתפס בקשר עם גורמי טרור, אך שוחרר. חאן נעצר שוב בדצמבר 2010 לאחר שחזר מביקור בפקיסטן. הוא היה אחד מתשעה גברים שנעצרו לאחר פעולת טרור על ידי שירות הביון הבריטי.

בשנת 2012 הוא ושמונת משתפי הפעולה הודו בעבירות טרור בהשראת אל-קאעידה. הם תכננו להפציץ את בורסת לונדון, את הפרלמנט, שגרירות ארה"ב, לרצוח שני רבנים בשני בתי כנסת, לרצוח איש דת נוצרי ולפוצץ את ביתו של ראש עיריית לונדון דאז בוריס ג'ונסון היום ראש הממשלה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי משפחתו, החליטה להטיס את גופתו חזרה לפקיסטן, ערכה את הלווייתו ב-6 בדצמבר 2019, בהשתתפות רק קרובי משפחה ואימאם מקומי.

 

בית קברות מחבל רוצח לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד