י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במצעד האופנועים

צפו: הנשיא נקנס על כך שלא חבש מסיכה

נשיא ברזיל, ג'איר בולסונארו, נקנס על כך שלא חבש מסיכה כשהצטרף לאלפי רוכבי אופנוע בעצרת בחירות בסאו פאולו. הוא טען כי מחוסנים לא צריכים לעטות מסכה, "מי שמתנגד להצעה זו, משום שהם לא מאמינים במדע, כי אם הם מחוסנים, אין שום דרך להעביר את הנגיף" 

צפו: הנשיא נקנס על כך שלא חבש מסיכה
אלפי האופנועים בברזיל צילום: מתוך חשבון הטוויטר של נשיא ברזיל

נשיא ברזיל בולסונארו נופף מאופניו בכנס בחירות לקהל שהריע, הוא ניצל את האירוע כדי להעביר מסר כי מסכות הן חסרות תועלת עבור אנשים מחוסנים. הוא לבש מעיל אופנוענים שלו עם הפנים שלו מצויירות מאחור. לבסוף הוא נקנס על כך שלא חבש מסכה.

האופנועים בברזיל. קרדיט: מתוך חשבון הטוויטר של נשיא ברזיל

בעצרת פנה מנהיג הימיני לתומכיו הרבים, ואמר כי עטיית מסיכות לאנשים מחוסנים היא מיותרת. רשויות המדינה אישרו כי בולסונארו נקנס בשווי של כ-120 דולר ארה"ב, בגין הפרת חוק מקומי המחייב מסכות במקומות ציבוריים. הוא נקנס בעבר מאותה סיבה לאחר עצרת במדינת מראנהאו בחודש מאי.

יותר מ-480,000 בני אדם מתו בגלל נגיף הקורונה בברזיל, בולסונארו צפוי להתמודד בבחירות בשנה הבאה, מזלזל בעקביות על המגיפה. ונראה כי הוא יפסיד את הבחירות, אך הכל עדיין פתוח.

הנשיא הואשם גם בכך שלקח סיכונים מיותרים בכך שהוא איפשר לארח את טורניר הכדורגל 'קופה אמריקה' במדינה בהתראה קצרה ללא שום הכנה והתמודדות עם נגיף הקורונה. ביום שבת, יום לפני תחילת הטורניר, לפחות 12 שחקנים ואנשי צוות מוונצואלה נמצאו חיוביים לנגיף, ונשארט בבידוד במלון. ונצואלה אמורה לשחק נגד ברזיל ביום ראשון בעיר הבירה ברזיליה.

הטורניר היה אמור להתקיים בקולומביה ובארגנטינה, אך הועבר משם לברזיל, עקב לחץ אזרחי וזינוק במקרים של הידבקות בנגיף.

האופנועים בברזיל. קרדיט: מתוך חשבון הטוויטר של נשיא ברזיל

ברזיל אופנועים נשיא קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד