כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בנאום ההשבעה

בנט פונה לחרדים: "נכבד את לומדי התורה - אייצג אתכם"

בנאומו בהשבעת הממשלה ה-36, נפתלי בנט, יו"ר 'ימינה' וראש הממשלה המיועד, פנה אל הציבור החרדי וטען כי ייצג אותם: "ראש המפלגות לא הצטרפו לקואליציה, זה לא אומר שאתם לא מיוצגים" | בנוסף הודה לנתניהו: "תודה לך אדוני רה"מ על שירות ארוך שנים" | חברי הכנסת מגוש נתניהו הקשו עליו לנאום, במהלך רוב נאומו

בנט פונה לחרדים: "נכבד את לומדי התורה - אייצג אתכם"
בנט בנאום הפתיחה צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בדיון השבעת ממשלת השינוי במליאה היום (רביעי), ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט פתח את נאומו, כאשר הוא בקושי הצליח להשלים משפט, זאת לאור הקריאות מצד חברי הכנסת מגוש נתניהו.

בנט התייחס בין היתר אל הציבור החרדי, שנציגם אינם בממשלתו, וטען כי הוא זה שייצג אותם: "אמנם ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, אבל זה לא אומר שאתם, הציבור עצמו, לא מיוצגים. אני אייצג אתכם, אנחנו נייצג אתכם".

"הממשלה החדשה תכבד את לומדי התורה, ובמקביל תפעל לשחרר חסמים שמנעו מהציבור החרדי להשתלב בתעסוקה ובחברה בישראל", אמר בנט. "נטפל בבעיות עומק שמנציחות קשיים בחברה החרדית, בראשן מצוקת הדיור".

בתחילת נאומו, הודה בנט לנתניהו: "תודה לך אדוני רה"מ על שירות ארוך שנים ועטור הישגים למען מדינת ישראל. כרה"מ פעלת לאורך שנים רבות במסירות לביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית".

"בנימין ושרה נתניהו", פנה אל הזוג שמפנה את מקומו בבלפור. "לאורך הדרך לא תמיד הסכמנו אבל שניכם הקרבתם המון מבחינה אישית כדי לשרת את העם שלנו. הכרת הטוב היא ערך יסוד ביהדות, וזה הזמן של העם לומר לכם תודה".

"אנחנו נפתח פרק חדש ביחסים עם אזרחי ישראל הערביים. חייב לתת את הקרדיט לראש הממשלה נתניהו שפרץ את הדרך בסדרת מפגשים עם מנסור עבאס", עקץ ראש הממשלה המיועד.

בנוסף, התייחס בנאומו להסכמי השלום ולייחסים עם ארה"ב ואמר: "ממשלת ישראל בראשותי תפעל לביסוס ולהרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי, היזמי, והתרבותי, ולהעמקת הקשר הבלתי אמצעי בין העמים באזור".

"אני רוצה להודות בשם כולנו לנשיא ארצות הברית, ג‘ו ביידן, על עמידתו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע ”שומר החומות“ ועל מחויבותו ארוכת-השנים לביטחון ישראל", הודה לנשיא ארה"ב.

בנט הודה לראש הממשלה החלופי המיועד: "ידידי יאיר לפיד גילה אחריות לאומית וסבלנות פוליטית - ובלעדיו לא היינו כאן היום. הגיעה השעה של מנהיגים אחראיים מכל חלקי העם לעצור את הטירוף הזה".

נפתלי בנט יאיר לפיד ממשלת השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד