י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומה אמר לו בנט בשיחות סגורות

ליצמן סתר את דרעי: "הציעו לנו להצטרף לממשלה וסירבנו"

שר השיכון היוצא יעקב ליצמן עלה לנאום במליאת הכנסת, לקראת השבעת הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, ובמהלכו סתר את דברי דרעי, לפיהם לא הוצע לחרדים להצטרף לממשלה. הוא תקף את בנט וטען כי הוא מכיר טוב את ליברמן ובכל זאת נתן לו להיות שר אוצר

ליצמן סתר את דרעי: "הציעו לנו להצטרף לממשלה וסירבנו"
יעקב ליצמן נואם במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר השיכון היוצא יעקב ליצמן עלה היום (ראשון) לנאום במליאת הכנסת, לקראת השבעת הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, ובמהלכו סתר את דברי דרעי, לפיהם לא הוצע לחרדים להצטרף לממשלה.

ליצמן פתח את נאומו: "היום אנו צפויים לראות לראשונה בישראל, השבעת ממשלה ללא תמיכה ציבורית, ללא ניצחון בבחירות, בלי גיבוי של העם, אלא זהו אוסף של שקרים, הונאת בוחרים, וחיבור של שונאים שמצאו דרך, פרצה חוקית, לנקום בשנוא נפשם נתניהו, ללא כל דבר מחבר ביניהם אידיאולוגית וערכית".

ליצמן טען כי "ממשלת בנט-לפיד- וליברמן זו ממשלה רפורמית שקוראת תיגר על כל הקדוש והיקר לעם היהודי לדורותיו. הפקרתם את השבת כיום המנוחה הלאומי, פגעתם בגיור ההלכתי, בכשרות, בחינוך החרדי, בעולם התורה, בכותל, בערכי הדת ומסורת ישראל".

השר החרדי תקף את יוזמי הממשלה: "זו ממשלה שתוכננה בחטא ושנולדה בפשע של שנאה והסתה. מי שנותן לרודף הדת והמסורת ליברמן להיות שר אוצר ויו"ר ועדת הכספים, עושה צעד נואש ובזוי".

השר היוצא ליצמן אמר: "נפתלי בנט, את מה שאתה חושב על ליברמן אני יודע יותר מאחרים. לא אצטט כאן משיחות אישיות שלנו, רק אומר שהוא האחרון שהיית נותן לו לנהל בנק או חנות. ואת מה שאמרת על שותפך החדש-ישן לפיד אמרת גם לאחרים ובכל מקום: 'טעות חמורה שלא אחזור עליה לעולם'".

ליצמן אמר לראש הממשלה המיועד: "אני מגלה לך בנט, שאתה עומד לחזור על טעותך זו פעם נוספת ולהתחרט עליה כפליים. תרשום לך. והפעם לא תהיה מחילה שוב".

הוא עורר על ההסכמות הצביון היהודי של המדינה: "חבריי חברי הכנסת, תראו יש כאן משהו מדהים: בעוד מפלגות קואליציית השיסוי וההחרמה סיכמו שלא להעלות נושאים בעייתיים ביניהם, בגלל השעטנז האידיאולוגי שיש בהן, אך עם זאת מצאו לנכון להסכים ביניהם על עקירת כל סממן יהודי ופגיעה בצביון היהודי של ישראל. על זה אין להם ויכוח ומחלוקת. בושה וחרפה".

ליצמן אף התייחס למתקפות נגדו: "קיבלנו הערות וגינויים על ההתקפות של הנציגות החרדית נגד הונאת המאה של בנט. ואני שואל אתכם, איפה הייתם? איפה הייתם כשיגדפו והסיתו נגד החרדים בצורה הקשה והמכוערת ביותר? איזו צביעות והתחסדות. שנה שלימה של קורונה הכפישו וטינפו על החרדים וכלום לא שמענו נגד. מי שאמר לזרוק את החרדים למזבלה מתקבל בכבוד ומקבל שליטה על המדינה, אבל אוי ואבוי, מישהו אמר על בנט רשע, אוי זו הסתה".

הוא טען כי "בכל קואליציה שיהדות התורה הייתה שותפה בה, הוצגנו, החרדים, כסחטנים, כשודדים שגוזלים את קופת המדינה לצרכיהם האישיים. ואז מגיע מנסור עבאס, ומראה לכולם איך מקבלים תקציבים בכפולות של מיליארדים, לא כמה מיליונים לתקציבים בסיסיים לחינוך החרדי ועולם התורה, אלא מיליארדים כאוות נפשו. והכל בסדר. אין הסתה ואין תקשורת שמתירה את דמם. אבל לחרדים אסור. אותם עיתונאים ופוליטיקאים ששנים הציגו את החרדים כסחטנים - אני קורא לכם מכאן תתנצלו היום. הגיע הזמן".

כאן ליצמן סתר את דבריו של דרעי מוקדם יותר ואמר כי כן הוצע לחרדים להיכנס לממשלה: "יהדות התורה וגם ש"ס, סירבנו יחד בגאון ובלי היסוס לכל ההצעות הפוליטיות שהוצעו לנו על מנת לעבור צד ולתמוך בקואליציית השינוי וההסתה. עמדנו על עקרונותינו, שמרנו על הבטחותינו לבוחרינו ללכת עם הימין ונתניהו ואנו לא מתחרטים על כך לרגע. ידוע מאמר חז"ל כל הנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל. נמשיך לפעול תמיד כהוראות מועצת גדולי התורה".

השר היוצא הבטיח: "ניאבק בממשלה הרעה הזו, נעצור את מזימותיה נגד מסורת ישראל והציביון היהודי חלילה. אנו, הציבור החרדי, יודע להכיר טובה, ויודע להבחין מי מנסה לרכוש אותו בשקרים והבטחות שווא. אנחנו צפויים למילים יפות, להבטחות, חנופה והרגעה, יהיה בסדר ולא נפגע בכם. אנו לא מאמינים לך בנט ולפיד, עוד לא שכחנו את גזירות ברית האחים, ונוכח מסע השקר וההונאה שביצעתם, נגד כל ההבטחות שלכם, אנו רואים את הסכנה הקשה על עולם התורה והישיבות, על המשפחות החרדיות ברוכות הילדים, על עתיד קיום העם היהודי בארצו ונעמוד יחד, יהדות התורה וש"ס, באחדות וכאיש אחד, בכל הכוח על משמר קדשי ישראל".

ליצמן סיים: "אני רוצה לומר לך מר בנט. אתה לא השקרן הראשון. קדם לך כבר בהיסטוריה רמאי גדול שהיתל, שיבש, שיקר והחליף דעות ושיטות עשרת מונים. הוא גם ביקש 'לעקור את הכל'. אם לא ידעת, אני מגלה לך שהוא לא הצליח ונצח ישראל לא ישקר", דברי ליצמן.

מוקדם יותר נאם שר הפנים היוצא ויו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי וטען כי "מעולם, אף אחד, לא הציע לנו להיכנס לממשלה. אביגדור ליברמן, 'בעל המריצות', הטיל ווטו על צירוף חרדים לממשלה. ונפתלי בנט וגדעון סער חתמו על זה".

יעקב ליצמן אביגדור ליברמן נפתלי בנט ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד