י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כמו הרב שך

גפני תקף במליאה: "במה אתם יהודים?". צפו

לקראת השבעתה של ממשלת השינוי, יו"ר 'יהדות התורה' עלה על דוכן המליאה ותקף את חברי הכנסת שיכהנו בקואליציית לפיד-בנט על החבאת הנושא היהודי: "במה אתם יהודים? מעולם לא היה דבר כזה!" | בנוסף התייחס להצעות להצטרפותם לממשלה: "הוכחנו לכם שאנחנו אנשים עקרוניים" · צפו

 גפני תקף במליאה: "במה אתם יהודים?". צפו
משה גפני צילום: פלאש 90

יו"ר 'יהדות התורה' חבר הכנסת משה גפני עלה הערב (ראשון) לדוכן המליאה בכנסת ותקף את חברי גוש השינוי לקראת השבעת ממשלתם.

"אני קראתי את ההסכם הקואליציוני ואת קווי היסוד. מה יש שם? כלום!", אמר גפני וטען, "אין שם שבת, אין שם גיור, לא כשרות - הכל נעלם! אני שואל את הזעקה של מורי ורבי מרן הרב שך זצ"ל, 'במה אתה יהודים?!'".

הוא המשיך ואמר: "אין שבת, אין גיור, אין לומדי תורה, אין כותל מערבי - אין כלום! לא נשאר שום דבר. אני שואל במה אתם יהודים? במה? מעולם לא היה דבר כזה!".

"'במה אתם יהודים?' זעק אז הרב שך, ואני שואל במה המדינה הזאת יהודית? מה היא שונה מצרפת? מה היא שונה מארצות הברית? מה היא שונה מכל מדינה אחרת בעולם הערבי?", הוסיף.

"במה היא יהודית? אין פה כלום! אין שבת. שילדים ישבו עם ההורים שלהם ליד שולחן שבת ויעשו קידוש - אין את זה!", צעק יו"ר 'יהדות התורה'. "בנושא הזה של הממשלה החדשה, "ממשלת האחדות" או "ממשלת השינוי", שינוי הזהות היהודית! במה הם יהודיים?!".

הוא תקף והאשים: "אתם פשוט לא מכבדים אותנן. אתם חושבים שאתם תעשו הסכמים קואליציונים שבהם לא יוזכר בכלל המילה יהודית, לא יהיה שבת, לא יהיה גיור, לא יהיה תורה - לא יהיה כלום!".

"ואומרים לנו 'תבואו איתנו לקואלציה', והדברים הכי יקרים לכם לא חשוב, העיקר תקבלו קצת כסף. הוכחנו לכם, שבניגוד לכם, אנחנו אנשים עקרוניים!", סיכם.

הרב שך משה גפני ממשלה ללא חרדים ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד