י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בישיבת הממשלה הראשונה

בנט פתח ב'שהחיינו' וסיים בתפילת רבי אלימלך מליז'ענסק

ישיבת ממשלה ראשונה התקיימה כבר הערב בכנסת. ראש הממשלה נפתלי בנט שנבחר ברוב דחוק של 60 ח"כים מול 59, פתח ב'שהחיינו' וסיים בתפילת 'אדרבה' של הרבי מליז'ענסק | צפו בישיבה המלאה

בנט פתח ב'שהחיינו' וסיים בתפילת רבי אלימלך מליז'ענסק
ישיבת הממשלה הראשונה צילום: ישי ירושלמי

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (ראשון) בפעם הראשונה את ישיבת הממשלה ה-36, ופתח בברכת ׳שהחיינו׳ בשם ומלכות עם הוראות ראשונות לשרי הממשלה.

'בחדרי חרדים' עם דבריו המלאים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה הראשונה: "אנחנו בפתחם של ימים חדשים״, החל בנט בדבריו, ״תלאות, וזאת לא מילה מוגזמת במקרה הזה, ההקמה של ממשלת האחדות מאחורינו,
ועכשיו –אזרחי ישראל כולם נושאים אלינו את עיניהם וחובת ההוכחה עלינו. אנחנו נפעל יחד, בשותפות ובאחריות, כדי לאחות את הקרע בעם ובאופן מיידי להחזיר את המדינה לתפקוד סדיר אחרי תקופה ארוכה של שיתוק, של מריבות, עם הפנים קדימה".

ראש הממשלה בנט החל בהוראות ראשונות לשרים הטריים ואמר: "אנחנו נתחיל את הישיבות בזמן. המלצה, כי לא בהכרח ניפגש עד הפגישה הבאה - את מנכ"לי המשרד תבחרו בקפידה, לא בחיפזון. אין דחיפות. בכל המשרדים שאני נכנסתי - המשכתי עם המנכ"לים".

"אני מאמין בכם", הוסיף בנט, "בכל אחד מכם", כשהוא פונה אל חברי הממשלה המורכבים מימין ומשמאל ואומר, "יש כאן מצב מיוחד שהשרים מתאימים במיוחד לתפקידיהם וזה מרענן. כדי שהמהלך הזה יצליח, נצטרך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגיים. להתמקד בעשייה מעשית, בחיים עצמם".

את דבריו סיים ואמר; "בעזרת השם, נעשה וגם נצליח. אסיים במילותיו של רבי אלימלך מליז'ענסק: אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, ואַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה".

ישיבת ממשלה נפתלי בנט רבי אלימלך מליזענסק שהחיינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד