י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
5 חודשים מאז נבחר

ביידן נפגש עם מנהיגים זרים כאשר אין שגריר בין המדינות

לראשונה מאז נכנס לכהן כנשיא ארה"ב, יצא בשבוע שעבר ג'ו ביידן לביקור רשמי מעבר לים | הנשיא נפגש עם מנהיגים מבריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ויפן, אך באף אחת מאותן מדינות לא מונה עדיין שגריר אמריקני

ביידן נפגש עם מנהיגים זרים כאשר אין שגריר בין המדינות
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אי מינוי שגרירים תחת ממשל ביידן כמעט חמישה חודשים לכהונתו, נראה בולט מאד במהלך ביקורו הראשון מעבר לים, כאשר הוא נפגש עם מנהיגי מדינות העשירות (G-7), אך אצל אף אחת מהן לא מונה שגריר אמריקאי.

מומחים אמריקאיים אומרים כי "היעדר מינויים מאושרים בשטח, עלול לפגוע יותר בשגרירים העתידיים מאשר לפגוע ביכולתו של ביידן לקיים ביקור מוצלח. שגרירים מפספסים את הזמנים הקריטיים לשבת בפגישות ולבנות מערכת יחסים עם עמיתיהם הזרים, ובמהלך שבוע שבו ביידן נפגש עם מנהיגים מה-G-7 ומנאט"ו, כמו גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין".

"יש הרבה ראיונות והזדמנויות לקדם את מדיניות החוץ שלנו, אבל היא לא תהיה לנו", כך אמר ברט ברואן, ששימש בתפקיד בכיר תקופת ממשל אובמה. "מבחינה מעשית, זה מקשה על השפעתנו בכל המדינות הללו בשלב קריטי".

ביידן נפגש עם מנהיגים מבריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ויפן בימים הראשונים של ביקורו באירופה. אך הנשיא טרם מינה שגרירים באף אחת מאותן מדינות.

בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, לווה ראש הממשלה בכמה יועצי חוץ וביטחון לאומי, כולל שגרירו בארצות הברית. לצד ביידן עמדו שר החוץ אנטוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ופקידים אחרים בביטחון לאומי. אבל לא היה אף שגריר בחדר, אלא רק שרת העסקים של ביידן בשגרירות ארה"ב, יעל למפרט.

ג'ון אלתרמן, סגן נשיא בכיר במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, אמר לאתר The hill, כי הוא מכיר את למפרט במשך 20 שנה והוא ממליץ עליה בגלל מומחיותה. "אבל אין לה מעמד של שליח אישי של הנשיא שיהיה לשגריר מאושר" אמר אלתרמן.

ביידן צפוי למנות את ראש הסגל לשעבר של אובמה, רם עמנואל היהודי, כשגריר ביפן. ואת הבכיר לשעבר במשרד החוץ, טום נידס, כשגריר בישראל. ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, נחשב לבחירה הסבירה לשגריר בהודו, וביידן צפוי לבחור את ניקולס ברנס כשגרירו בסין.

ג'ו ביידן שגרירות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד