י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כל דם יהיה באחריותכם"

אתגר ראשון לקואליציה: מצעד הדגלים מחר

פחות מיממה לאחר השבעתה, ממשלת השינוי תצטרך להתמודד עם מצעד הדגלים שייערך מחר בירושלים, ולמרות שחמאס מאיימים - השר לביטחון פנים החדש מודיע: "מצעד הדגלים יתקיים" | 'הרשימה המשותפת' מזהירה מפני דם שיישפך; ארגוני ימין נוספים מצטרפים

אתגר ראשון לקואליציה: מצעד הדגלים מחר
תיעוד הרקטות ששוגרו לעבר ישראל צילום: מתוך הסרטון

ברקע המצב הביטחוני היחסית רגוע, מחר (שלישי) יתקיים מצעד הדגלים בירושלים, לאחר שהמארגנים והמשטרה הגיעו להסכמות לגבי מסלולו.

לממשלת השינוי, שהושבעה רק אתמול, לא יהיו ימי חסד, והיא תעמוד למבחן על ניהולה במהלך הימים הקרובים, שכן המצעד עלול ליצור הסלמה, זאת ברקע האיומים של חמאס.

מי שמתריעים לא לקיים את המצעד, הם חברי 'הרשימה המשותפת', ששלחו מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר לביטחון פנים עמר בר לב, שבו הם ביקשו מהם לבטל את המצעד: "ישנו ניסיון להצית את התבערה הזו".

"אנו מזהירים ומתריעים כי אירוע זה עלול להבעיר את השטח מחדש, ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות", כתבו במכתבם. "תודיעו בדחיפות הגבוהה ביותר, כי הצעדה הלה לא תאושר בידי המשטרה. אנו מתריעים כי כל טיפת דם - תהיה באחריותכם".

מנגד, במהלך היום כמה ארגוני ימין ומועצות ביהודה ושומרון הודיעו כי הם מצטרפים למצעד הדגלים, שיצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם.

בין המצטרפים הם מועצה אזורית חברון, מועצה אזורית שומרון, תנועת 'ישראל שלי', מועצה אזורית קרית ארבע והם מצטרפים לתנועות נוער וארגוני ימין שיזמו את התהלוכה.

"מצעד הדגלים ימשיך לצעוד", אמרה יו"ר ישראל שלי שרה העצני הכהן. "אחרי חודש של פרעות ואלימות של ערביי ישראל כלפי שכניהם היהודים, הדבר המתבקש הוא להניף את הדגל בעיר הבירה שלנו".

"כל תוצאה אחרת היא כניעה בפועל לחמאס, שסימן את ירושלים כמטרה הלאומית והצבאית שלו. את המסורת שהייתה כל השנים אנחנו ממשיכים לקיים, בגאון ובהדר", הוסיפה.

גם ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, שמועצתו כאמור הצטרפה למצעד דגלים, מסר: "ריקוד הדגלים של תנועות הנוער וכלל עם ישראל מהווה ביטוי לריבונות וחזרתנו לארצנו ולעיר הבירה".

"עלינו להמשיך להניף את הדגל, ללא מורא, בגאון, בכל מקום בארץ ישראל בוודאי בעיר הבירה. אף מדינה אחרת בעולם לא הייתה מקבלת פגיעה כזו בריבונותה", טען.

דגלים הרשימה המשותפת חמאס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד