כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנגנון מיוחד

יאיר לפיד לא מתכוון להיות ראה"מ החליפי רק בתואר

אמנם נפתלי בנט יקבל את הבולטות שלו כל עוד הוא מכהן כראש ממשלה במסגרת הרוטציה, אך לפיד מתכוון לנצל את היותו ראש הממשלה החליפי ולא רק בתואר

יאיר לפיד לא מתכוון להיות ראה"מ החליפי רק בתואר
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפסטיבל התקשורתי סביב ראש הממשלה החדש והמפתיע נפתלי בנט, שהצליח להדיח את בנימין נתניהו מהשלטון אחרי למעלה מעשור, מסתיר אולי את החיים עצמם, כלומר ממשלה סבוכה, דו-ראשית, בה יש אמנם ראש ממשלה מכהן, אך גם כזה חליפי שנמצא לצידו.

'בחדשות 12' דיווחו כי יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד אותת לבנט כי יתמקד בעיקר בענייני משרדו. לדברי הכתב ירון אברהם, לפיד לא מתכוון לנאום בכל ישיבות הממשלה למעט מקרים בהם יהיה צורך, אך מצד שני הוא כן מתכוון לשמש גם כראש ממשלה חליפי ולדברי גורמים הוא ובנט דיברו וסיכמו על מודל הנהגה משותף שיש בו את הבולטות לראש הממשלה בנט, אך סיכמו על איזשהו מנגנון קבלת החלטות אל מול מחלוקות ביניהם מאחורי הקלעים - לפני שהן יצופו בפורום הפריטטי של הממשלה הזו.

קודם לכן הביא ירון אברהם, פרטים על הפגישה בין נתניהו לבנט וסיפר כי ראש הממשלה החדש עשה את דרכו במסדרון הארוך המוביל אל משרד ראש הממשלה כשהוא מלווה באבטחה כבדה ובפמלייתו הנרחבת. כשהגיע בנט ללשכה קיבל אותו נתניהו בעמידה ולא בישיבה על כסאו כהרגלו, אז השניים החלו לשוחח בארבע עיניים. אברהם מציין כי רוב השיחה נסובה סביב הנושא האיראני, נושא בוער לנתניהו וסביר שגם יעמוד בראש סדר יומו של ראש הממשלה בנט.

לאחר שהסתיימה הפגישה הקצרה, אמר נתניהו לבנט שהוא יוצא לכנסת לישיבת סיעת הליכוד וכן לישיבה עם ראשי סיעות האופוזיציה ויצא מהמשרד. בנט נותר במשרד והתיישב על כיסא ראש הממשלה.

נפתלי בנט יאיר לפיד ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד