י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקרה טרגי

קורע לב: ליתום אין אמצעות לממן את הבר-מצווה

הרב שלמה לוי נפטר לאחר שנות יסורים קשים כשהוא מותיר אחריו משפחה שלמה המסרבת להאמין לטרגדיה הנוראה. כעת, בנו הקטן עתיד לחגוג את הבר מצווה שלו אך אין למשפחה מאומה, לא כסף לכובע וחליפה, לא כסף לתפילין חדשות ושלא לדבר על כסף לסעודת מצווה. מצטרפים כעת ונענים לדמעותיו של החתן היתום

קורע לב: ליתום אין אמצעות לממן את הבר-מצווה
כובע צילום: unsplash

האסון הנוראי נחת עליהם במפתיע, כרעם ביום בהיר וללא התרעה מוקדמת, אבא היקר, אבא שהקדיש את כל חייו לבניו ולילדיו הסתלק לבית עולמו לאחר שנות ייסורים קשים ומרים כשהוא מותיר את יתומיו להתמודד עם המציאות הקשה והנוראית, ככה, לבדם בארץ החיים.

עזרו ל 11 היתומים האומללים <<<

הרב שלמה לוי ז''ל היה אברך משכמו ומעלה, במשך שנים הוא ניהל במסירות רבה את ישיבת 'אור החיים' בירושלים, הוא זכה אף לחביבות גדולה והיה יד ימינו של הגאון רבי ראובן אלבז שליט''א חבר מועצת חכמי התורה אשר העריכו והעריצו עד למאוד.

אבל לפני ארבע שנים, חייו השתנו מקצה לקצה, זה התחיל בכאבים קטנים פה ושם, אבל אז הוא עמד מול פניו חמורות הסבר של הרופא שהסביר לו כי הוא סובל מהמחלה הקשה והנוראית ל''ע. מאותו היום הוא החל להתרוצץ בין בתי חולים, בין רופאים שונים, הכאבים היו מנת חלקו, והוא סבל יסורים קשים ומרים, לא היה לו מנוחה.

יום רדף יום, ומצבו הלך והידרדר, בשלב מסוים היה נראה כי הוא יצא מזה אך לאחר תקופה קצרה המחלה הקשה ל''ע חזרה והתפרצה בגופו ללא רחם. ילדיו שהו לצדו כל הזמן, לא רצו להאמין שאבא היקר להם כל כך יכול לעזוב אותם ביום אחד, הם החזיקו בו חזק חזק, מפחדים מהגרוע מכל.

עזרו ל 11 היתומים האומללים <<<

אבל אז זה קרה, מצבו המשיך להידרדר עד שהוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. ילדיו זעקו זעקות שבר סרבו להאמין שאבא איננו, הם בכו ימים ולילות, לא הצליחו לעכל שאבא היקר שרק אתמול היה לצדם עם חיוכו הנצחי ובשיא פריחתו לא ישוב יותר.

אחד עשר יתומים השאיר המנוח כשהקטן שבהם יחגוג הערב את הבר מצווה שלו. אין למשפחה מאומה, פשוט כלום, אביהם השאיר אחריו חובות עצומים וכעת המשפחה עומדת בחוסר אונים, חובות עצומים מוטלות על כתפיהם גורמות להם כמעט ולהישבר, כמעט להתמוטט.

אין להם אפילו פרוטה לבר מצווה, לא כובע וחליפה, לא כסף לתפילין חדשות, ולא כלום, שלא לדבר על סעודת מצווה לבני המשפחה ומתנות. הם משפחה שבורה, כספינה המטלטלת בלב ים, וכעת הם חייבים שנהיה שם לצדם, שנעזור להם לחגוג לבנם הקטן את הבר מצווה, כדי שגם הוא יוכל לשמוח כמו שאר חבריו. הצטרפו כעת.

עזרו ל 11 היתומים האומללים <<<

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!