י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לאן אתה לוקח אותנו?"

זעם בימין על בנט: הציע תפקיד בכיר לאיש שמאל

הערב דווח כי ראש הממשלה החדש הציע לאלוף במיל' עמוס ידלין, שהיה מועמד לתפקיד שר הביטחון מטעם 'המחנה הלאומי' ב-2015, את תפקיד היועץ לביטחון לאומי | למרות ההצעה, בנט שוקל למנות אדם שמזוהה יותר עם הימין | ובינתיים בימין תוקפים את עצם ההצעה

 זעם בימין על בנט: הציע תפקיד בכיר לאיש שמאל
אלוף במיל' עמוס ידלין צילום: פלאש 90

לקראת שינויים בצמרת המדינה: הערב (שני) דווח כי ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט שוקל להחליף את היועץ לביטחון לאומי, ולמנות מישהו מטעמו.

על פי הדיווח ב'חדשות 13', בנט שוקל למנות את האלוף במיל' עמוס ידלין לתפקיד, וכבר הציע לו את המשרה. ידלין כיהן בעבר כראש אגף המודיעין ונספח צה"ל בוושינגטון, מה שמראה על ניסיונו בתחום הביטחוני.

בנוסף, ידלין היה מועמד מטעם מפלגת 'המחנה הציוני', שהתמודדה מול 'הליכוד' בבחירות 2015, לתפקיד שר הביטחון. אלא שכאמור המפלגה הפסידה, והוא לא מונה לתפקיד הנחשק.

למרות הצעתו של בנט לידלין, הראשון מתלבט אם בכלל למנותו. ראש הממשלה החדש מתלבט בין מועמד שמזוהה יותר עם הימין, לבין ידלין, שיש לו קשרים עם המפלגה הדמוקרטית, שכאמור כעת בשלטון בארה"ב.

בעקבות הדיווח על מינויו, בימין זעמו בטענה שידלין מזוהה כאדם בעל תפיסות עולם שמאליות: ‏"אם זה אמיתי אז אפשר להכריז רשמית שבנט שבר שמאלה. ידלין זה שמאל מלא מלא. מדהים", טען איש התקשורת ינון מגל.

חברת הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' תקפה בחריפות את בנט: ‏"אדוני ראש הממשלה, ראש מפלגת ימינה, יש לך את זה ביותר שמאלה? עמוס ידלין, ששיבח את שרון על ההתנתקות, שחבר פוליטית לציפי לבני, שתמך בבני גנץ בבחירות, שממליץ לישראל לסגת מ 85% משטחי יו"ש - אותו אתה רוצה כיועץ לבטחון לאומי? איזה עצות הוא יתן לך? ולאן אתה לוקח אותנו?".

"‏איזה יופי שבנט הולך למנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי (אחד התפקידים הרגישים והמשפיעים ביותר)", צייץ יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, "את עמוס ידלין מה-INSS".

מנגד, העיתונאי בן-דרור ימיני הדף את ההתקפות וכתב: "‏המינוי הטוב ביותר – עמוס ידלין. כבר שנים אני עוקב אחרי הפעילות של ידלין. מדובר באחד האנשים הרציניים בתחום הביטחון הלאומי".

"הוא לא שמאל. הוא לא ימין. הוא ציוני. צריך לקוות שהוא יסכים לקבל את המינוי כראש המועצה לביטחון לאומי. כולנו נוכל לישון בלילה קצת יותר טוב", הוסיף.

נפתלי בנט עמוס ידלין המועצה לביטחון לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד