י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כך סוקר המהפך

העולם שואל: מי הוא ראש הממשלה החדש של ישראל?

סוכנויות הידיעות הגדולות דרך רשתות התקשורת המובילות ועד כלי התקשורת הערביים דיווחו בהתרגשות על חילופי השלטון בישראל ומתחו קווים של השוואה בין נתניהו לבין יורשו בתפקיד

העולם שואל: מי הוא ראש הממשלה החדש של ישראל?
נפתלי בנט\בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

אין כלי תקשורת אחד ששכח לדווח על ירידתו של נתניהו מהבמה, אין סוכנות ידיעות אחת שלא דיווחה על כך בהרחבה, ובכל כלי התקשורת ניסו גם להסביר מה קרה, לנתניהו, כיצד איבד את כוחו, ולא פחות מעניין, מי הוא זה שהצליח להדיח את המנהיג החזק כל כך, ולתפוס את מקומו.

יצוין שבכמה מכלי התקשורת הגדולים והבולטים בעולם לא הסתפקו רק בדיווח רגיל על כך שנתניהו הוחלף באחר, אלא גם שלחו הודעת 'פוש' כמעט כל שעה. כך למשל רשת BBC הבריטית הוציאה הודעה כזאת לעוקבים אחריה: "נתניהו מאבד את השלטון אחרי 12 שנה בתפקיד". אבל בעוד שמו של המנהיג המודח מוכר וידוע בכל רחבי העולם, את נפתלי בנט בקושי מכירים מעבר לים, ומי שאינו עיתונאי המסקר בקביעות את המתחולל בארץ, או אדם שעוקב באדיקות אחרי החדשות הפוליטיות המגיעות מישראל, היה צריך שיסבירו לו מי הוא ראש הממשלה החדש של ישראל.

בסוכנות הידיעות 'רויטרס' הדגישו את העובדה שלמרות שישראל היא מדינה יהודית, ויהודים כידוע חובשים כיפה, בנט הוא ראש הממשלה הראשון בהיסטוריה של ישראל שאכן חובש כיפה לראשו. כותבי רויטרס הגדירו את בנט בכותרת כ'מיליונר הייטק'. בסוכנות הידיעות AP הדגישו לעומת זאת את העובדה שבנט עומד בראש מפלגה קטנטנה, ובאופן בלתי צפוי הצליח לאחד סביבו את מפלגות השמאל והמרכז, למרות היותו עומד בראשה של מפלגה 'אולטרה ימנית'.

גם ב'גרדיאן' הבריטי ראו בזהותו הימנית של בנט כגורם בעייתי בעיניו של העיתון השמאלני והבהירו לקוראים השמחים על לכתו של נתניהו כי בנט הוא בכלל "לאומן דתי התומך בהתלהבות בהתנחלויות יהודיות בשטחים הפלסטינים הכבושים". ברשת CNN נזכרו שבעצם בנט בכלל לא הצליח לעבור את אחוז החסימה בסבב הבחירות הראשון, כך שהעובדה שהסבבים הללו מסתיימים בהפיכתו לראש הממשלה היא לא פחות ממדהימה, אבל לא שכחו להסביר בזהירות המתבקשת כי "בכמה נושאים נמצא בנט מימין
לנתניהו".

בהקשר זה ציטטו ב-AP את דברי נתניהו לפיהן בנט הונה את מצביעיו משום שרץ לבחירות כמנהיג של מפלגת ימנית מובהקת, ולבסוף הקים במו ידיו ממשלת שמאל בראשותו. ברשת 'פוקס ניוז', הרשת הימנית של ארה"ב, הקדימו את המאוחר וכבר לפני כשבועיים פרסמו כתבת פרופיל נרחבת על נפתלי בנט, מתוך הבהרה כי הוא ראש הממשלה המיועד של מדינת ישראל. בנט מוצג שם כ"דובר אנגלית שוטפת בדומה לנתניהו", וכ"ישראלי שהתגורר בארה"ב ומכיר היטב את התרבות האמריקאית".

ברבים מכלי התקשורת בעולם התייחסו למערכת היחסים הסבוכה שבין נתניהו ובנט, כמה מכלי התקשורת הזכירו את העובדה שבנט קרא לבנו הראשון על שם יוני נתניהו הי"ד, אחיו של בנימין נתניהו, וכמו כן את העובדה שבנט היה ראש המטה של נתניהו בעת שזה כיהן כראש האופוזיציה.

מעניין היה לעקוב גם אחרי הדיווחים ברשתות הערביות. הרשת המוכרת והמפורסמת שבהן החזיקה צוות שטח בכנסת בזמן ההצבעה על הקמת הממשלה החדשה וחלקים נרחבים מהטקס הועברו בשידור חי לעשרות מיליוני צופים ערבים ברחבי העולם. בעיתון 'אל קודס אל ערבי' כינו את בנט "מנהיג הימין הקיצוני", ב'א שרק אל ווסט' הדגישו את העובדה שבממשלת בנט יכהן שר ערבי, עיסאווי פריג', בביטאון חיזבאללה 'אל אחבאר' פרסמו כותרת לפיה "ממשלת הניגודים יורשת את השלטון", במדינת הכיבוש הציוני, ובעיתון הירדני 'אל ראד' הסבירו באריכות לקוראים "מי הוא בנט, תלמידו של נתניהו".

נפתלי בנט ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד